عضو کمیته منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ به اردبیل رفت

تهران- ایرنا- یک عضو کمیته منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱، در راستای مأموریت‌های این کمیته با «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «زهره الهیان» عضو کمیته منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ که ریاست کمیته حقوق بشر مجلس را نیز عهده‌دار است، در دیدار با استاندار اردبیل، با تأکید بر اینکه هدف از بررسی علل و عوامل ناآرامی‌ها و وقایع سال گذشته، بررسی وضعیت خسارت، تأمین هزینه‌های درمان مجروحان و بررسی مشکلات خانواده‌های جان‌باختگان و شهدا و جبران خسارت‌های ناشی از اغتشاشات است، اظهار داشت: تشکیل این کمیته از سوی آیت‌الله رئیسی به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی برای بررسی ناآرامی‌های سال گذشته اراده محکمی دارد و بیگانگان طبق قواعد بین المللی اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را ندارند.

وی تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱ را بزرگترین پاسخ به یاوه‌گویی مدعیان حقوق بشر دانست و تأکید کرد: در ناآرامی‌های سال گذشته حقوق تعداد زیادی از مردم عادی و بیگناه که هیچ ارتباط و نقشی در ناآرامی‌ها نداشتند تضییع شده که این حقوق از دست رفته با تأکید رئیس‌جمهور باید استیفا شود.

عضو کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ شهدایی از نیروهای بسیجی و فراجا و شهدای امنیت داشتیم که کمیته ویژه براساس دستورالعمل‌ها، پیگیری‌هایی از سایر نهادها برای بررسی خسارت‌ها وتأمین آن صورت می‌دهد.

«سید حسن عاملی» استاندار اردبیل هم در این نشست به ناآرامی‌های سال گذشته در این استان اشاره و تأکید کرد: وجود برخی قوم‌گراها، مناطقی از اردبیل را تا حدودی ناآرام کرده بود؛ چرا که دشمنان بنا داشتند از هر فرصتی برای ضربه به کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل همدلی خوبی در مقابله با ناآرامی‌ها بین دستگاه‌های امنیتی ایجاد شد، افزود: عده‌ای در پی آن بودند که در خصوص مسأله مرحومه «اسراء پناهی» به دنبال ماجرای مرحومه «مهسا امینی» مشکلاتی بر کشور تحمیل شود که با تلاش نیروهای مختلف رسانه‌ای و امنیتی و حضور مردم عزیز در صحنه، این نقشه شوم خنثی شد.

عاملی خاطرنشان کرد: دشمن از اینکه مردم با هوشیاری تمام به فراخوان‌های آنان توجهی نشان نمی‌داد، عصبی بودند و استان اردبیل در ناآرامی‌های سال قبل جزء استان‌های موفق و نسبتاً آرام بود.

استاندار اردبیل همچنین یادآور شد که سال گذشته برخی تجمعات نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی و محقق اردبیلی صورت گرفت اما با هوشیاری رؤسای دانشگاه‌ها و همکاری دانشجویان برنامه‌های آنان برای اخلال و بی‌نظمی در دانشگاه‌ها شکست خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha