۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85320935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: اساس همکاری با واشنگتن احترام و منافع متقابل است

تهران- ایرنا- سخنگوی سفارت چین در آمریکا در واکنش به خارج شدن نام یکی از مراکز تحقیقاتی دولتی کشورش از فهرست تحریم آمریکا، گفت: همکاری پکن با واشنگتن بر اساس «اصول احترام، برابری و منافع متقابل» صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از چاینا مورنینگ پست، لیو پنگیو سخنگوی سفارت چین در آمریکا گفت: همکاری پکن با واشنگتن در پیشبرد توافقات سران دو کشور در نشست دو جانبه سانفرانسیسکو بر اساس «اصول احترام، برابری و منافع متقابل» خواهد بود.

متیو اکسلرود، دستیار وزیر بازرگانی آمریکا در امور صادرات در نشست کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان گفت: واشنگتن یک مرکز تحقیقاتی قضائی وزارت امنیت عمومی چین را از لیست تحریم حذف کرد زیرا مانعی برای همکاری با چین در زمینه ماده فنتانیل بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پکن اقدامات مشخصی از جمله توقف فعالیت های برخی شرکت ها را انجام داده است، افزود: ما به نظارت بر عملکرد این کشور ادامه خواهیم داد.

این مرکز تحقیقاتی قضائی وزارت امنیت ملی چین که در سال ۲۰۲۰ به دلیل آنچه نقض حقوق بشر علیه اقلیت اویغور خوانده شد، در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته بود.

پیشتر اما کوری میلز یکی از نمایندگان جمهوری خواه شهر فلوریدا معامله با چین «خطرناک» خوانده و گفته بود: چین با آمریکا تعامل نمی کند مگر اینکه واشنگتن اقدام مشخصی را صورت دهد.

وی افزود: اگر پکن خواستار همکاری با واشنگتن در تغییرات اقلیمی باشد، به این معناست که ما باید شرکتی مانند هواوی را از لیست تحریم حذف کنیم.

یک ماه پیش جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، در اولین روز از نشست همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه، میزبان همتای چینی خود شی جین‌پینگ برای یک نشست دوجانبه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha