فضای حضور  دانش آموزان ‌و معلمان در دبیرخانه هوش مصنوعی اصفهان فراهم است

اصفهان - ایرنا- رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به استقرار اولین دبیرخانه هوش مصنوعی در استان گفت: با این اقدام فضای حضور فعالانه دانش‌آموزان و معلمان در عرصه هوش مصنوعی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نظریان روز چهارشنبه در جلسه بررسی فعالیت‌های پژوهشی مدارس اصفهان افزود: دبیرخانه هوش مصنوعی استان باتوجه‌ به سرمایه‌گذاری‌های کلان در عرصه علوم‌ نوین و لزوم انجام حرکت‌های علمی و پژوهشی واحساس نیازهای پژوهشی در میان معلمان و دانش‌آموزان در شهرستان نجف‌آباد استقرار یافته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن دبیرخانه‌های پژوهشی متعددی در استان اصفهان تعریف شده است تا بستر فعالیت‌های پژوهشی برای خانواده آموزش و پرورش تسهیل شود.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: تلاش ما همواره توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش میان همکاران و دانش‌آموزان استان اصفهان بوده که در این راستا دبیرخانه معلم پژوهنده را در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان مستقر کردیم.
وی ادامه داد: در این دبیرخانه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اثر پژوهشی با عنوان اقدام‌پژوهی دریافت شده و پس از چندین مرحله داوری حدود ۱۳ نفر در سطح استان به‌عنوان معلم پژوهنده انتخاب شدند که از این میان هم یک‌نفر به‌عنوان معلم پژوهنده کشوری برگزیده شده است.
نظریان افزود: دبیرخانه تیمز و پرلز را بر اساس آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز در ناحیه سه شهر اصفهان تشکیل دادیم، در این دبیرخانه نیز پیرامون آزمون‌های شبه تیمز و شبه پرلز فعالیت‌های مطالعاتی صورت می‌گیرد.
وی به راه اندازی دبیرخانه تفکر و سواد رسانه در ناحیه چهار شهر اصفهان و همچنین دبیرخانه کاربست یافته‌های پژوهشی به عنوان اقداماتی برای رفع نیازهای پژوهشی دانش آموزان و معلمان استان اشاره کرد.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: هدف از فعالیت در حوزه پژوهش به لحاظ تئوری و ایده این است که خروجی این فعالیت‌ها را در قالب کاربست استفاده کنیم، نظیر بهره‌برداری‌هایی که از نتایج پژوهشی معلمان استان که در تصمیمات استانی لحاظ می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha