استاندار مرکزی: دولت سیزدهم حمایت از ورزش قهرمانی را تکلیف خود می‌داند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از ورزش قهرمانی را تکلیف خود می‌داند و در مدت بیش از ۲ سال گذشته نیز گام‌های بلندی در این راستا برداشته است.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در آیین استقبال و تجلیل از افتخارآفرینان ورزش کارگری و تیم کارگری شرکت واگن پارس اراک که قهرمان مسابقات جهانی جام شرکت‌ها در کشور مکزیک ۲۰۲۳ شد، افزود: معتقد هستیم در استان مرکزی بحث صنعت، فرهنگ و کار و زندگی بجوشدو تا زمانیکه نتوانیم بین این اجزا ارتباط خوب، قوی و صحیح برقرار نشود، پیامدهای منفی توسعه نامتوازن که همه شهرهای صنعتی جهان را درگیر خود کرده، وجود دارد و هزینه‌های فراوانی را تحمیل می‌کند.

وی بیان کرد: ورزش به عنوان یکی شاخه‌های مهم حوزه فرهنگ مورد توجه بخش صنعت است و با همت صنعتگران، کارفرمایان و کارگران این استان، تیم‌های بزرگی شکل گرفته تیم‌های متعددی شکل گرفته تا بخشی از نقیصه رابطه صحیح بین صنعت و فرهنگ و برقرار کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان سال گذشته رتبه دوم اشتغال را داشت، امسال جزو استان‌هایی بود که کمترین نرخ بیکاری را داشت.

مخلص‌الائمه گفت: استان مرکزی در تولیدات صنعتی رتبه اول را دارد و در راه‌واندازی واحدهای تعطیل نیز پارسال رتبه اول را داشت.

وی تاکید کرد: در استان مرکزی هیچ محصولی غیر از نفت و گاز خام نیست که تولید نشود و این استان تامین کننده بسیاری از نیازهای سایر استان‌ها نیز است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سرفصلی از افتخارآفرینان در این استان وجود دارد و باید تیم والیبال واگن‌پارس نیز با کسب عنوان قهرمانی جهان به این جمع اضافه شدند.

مخلص‌الائمه گفت: دولت موظف است زیرساخت‌های لازم را برای پیشرفت و تعالی کشور فراهم سازد و دولت سیزدهم در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی یادآور شد: شرکت واگن‌پارس جزو واحدهایی بود که با خیانت به خاک سیاه نشست و مجدد با همت کارگران و مدیران توانمند نه تنها دوباره بلند شد بلکه از موفقیت‌های گذشته خود نیز جلوتر است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با قهرمانی تیم والیبال واگن‌پارس در جهان، رسالت اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات والیبال استان مرکزی سنگین‌تر شده است.

مخلص‌الائمه گفت: افتخارآفرینی‌ها باید حمایت شود، تکرار و حفظ قهرمانی در جهان مهم و باید استمرار یابد.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه تک تک مردم مردم استان از افتخار آفرینی تیم والیبال واگن‌پارس اراک آشنا نشوند، به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌ایم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بسیاری از شخصیت‌های بزرگ کشور از این استان برخواسته و ورزشکاران قهرمان هم باید به عنوان جزیی از نظام هویتی استان معرفی شوند.

تیم والیبال واگن پارس اراک از حاشیه‌ها دوری کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: ورزشکاران این استان در رقابت‌های جهانی والیبال افتخار بزرگی کسب کردند و انتظار است ورزشکاران این تیم اخلاق حرفه‌ای را حفظ کنند و دچار حاشیه‌ها نشوند.

بهنام نظری افزود: جامعه کارگری امروز به خود می‌بالد و از این پس ورزشکاران والیبال واگن پارس اراک محل رجوع افراد بسیاری می‌شوند.

وی بیان کرد: صنعت استان مرکزی وظیفه دارد والیبال را در این جایگاه نگه دارد تا در عرصه‌های دیگر نیز این درخشش ادامه‌دار باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این آیین گفت: افتخار برزگی از سوی واگن پارس مپنا توسط ورزش کارگری این شرکت صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

جمشید امیدی افزود: حدود ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ نفر بیمه شده اجباری هستند و فهرست بیمه‌ای این افراد توسط کارفرمایان به تامین اجتماعی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: جمعیت بیمه شده استان مرکزی در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل، سه و ۲ دهم درصد افزایش نشان داد و جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۳۰۲ نفر در این مدت بیشتر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای نخستین بار است که جامعه ورزش این استان به قهرمانی مسابقات جهانی می‌رسد و این استان علاوه بر صنعتی بودن، استان کارگری نیز محسوب می‌شود و در ورزش کارگری هم، حرف برای گفتن بسیار دارد.

امیدی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر کسب قهرمانی مسابقات والیبال جهان، ورزشکاران کارگری مرد این استان مقام قهرمانی دژبال و نایب قهرمانی تیم تکواندو کشور را هم کسب کرده‌اند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۶ تیم ورزشی کارگری متشکل از سه تیم بانوان و ۱۳ تیم مردان در استان مرکزی ساماندهی شده و ۴۲ رویداد ورزشی هم برگزار شده است.

در پایان این نشست تیم والیبال واگن‌پارس اراک که در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ جهان مقام اول را کسب کردند، با حضور استاندار مرکزی تقدیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha