تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در صدر پرونده‌های ورودی پلیس فتا تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: تهدید به انتشار تصاویر با تحت فشار روانی قرار دادن اطفال در صدر پرونده‌های ورودی پلیس فتا تهران علیه کودکان و نوجوانان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: والدین حتما باید بر رفتار فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند تا کودکان و نوجوان در دام مجرمان سایبری نیفتند.

وی ادامه داد: بررسی فرآیندها در این زمینه نشان می‌دهد مجرمان سایبری از شکاف دیجیتالی بین والدین و فرزندان سوء استفاده می‌کنند در واقع والدین یا نظارتی بر رفتار فرزندان در فضای سایبری نداشته یا سواد لازم را ندارد و در نهایت احتمالا جو اعتماد و دوستی بین آنها موجود نیست که از این خلا مجرمان سایبری سوءاستفاده کرده‌اند.

به گفته سردار معظمی گودرزی، کوچکترین مشکل در این فضا می‌تواند زنگ خطر را به صدا در بیارد؛ نقض حریم خصوصی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی بیشترین پرونده‌های ورودی پلیس فتا را در حوزه کودکان و نوجوانان به خود اختصاصا داده است.

وی افزود: تجربه نشان داده که هر کودکی نزدیکی بیشتری به والدینش داشته در دام این مجرمان سایبری قرار نگرفته است؛ از یاد نبریم که حتما پای هکرخاصی در کار نیست و همه چیز با یک سلام و چت ساده آغاز می شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: خلا عاطفی موجب اغفال کودک و نوجوان و در نهایت تهدیدش توسط مجرم سایبری می‌شود که این را می‌توان از کج خلقی یا گوشه نشینی فرزند فهمید.

وی خواستار مدیریت و نظارت والدین بر حضور و فعالیت فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی شد و گفت: سیم کارت والدین با کد *۴۵۶# می‌تواند با ایجاد محدودیت‌های لازم به سیم کارت مخصوص و کودکان تغییر یابد.

سردار معظمی گودرزی اضافه کرد: ما باید به کودکان خود یاد بدهیم که روی هر لینکی کلیک نکنند یا کدهای پیامکی را در اختیار کسی قرار ندهند و جالی است بدانید که خیلی از لینک‌های حاوی بدافزار و هک گوشی توسط دانش آموزان دست بدست می‌شود در حالی که خود از آن خبر ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha