سرعت رانندگی در آذربایجان‌غربی بیشتر از کشور/ارتقای فرهنگ ترافیک ضروری است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سرعت رانندگی در جاده‌های این استان طبق بررسی های صورت گرفته، سه کیلومتر بر ساعت بالاتر از میانگین کشوری است که همین امر یکی از عوامل خطر در بروز تصادفات و تلفات رانندگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و رییس سازمان دیه آذربایجان غربی افزود: مشکل فرهنگی و عامل انسانی بزرگترین عامل بروز تصادفات در محورهای ارتباطی استان است و باید برای ارتقای فرهنگ ترافیکی تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: این موضوع نه تنها حوادث و ناگواری‌های اجتماعی بسیاری را به بار می‌آورد بلکه جبران خسارات امکان پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری هستیم و با مشارکت صنوف تعدادی از رانندگان دارای جرائم غیرعمد را با همکاری ستاد دیه استان آزاد خواهیم کرد تا علاوه بر تمام مسوولیت‌های فنی و خدماتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشاعه فرهنگ خیریه نیز نقش خود را ایفا کنیم.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با قدردانی از احساس مسوولیت اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان برای اشاعه فرهنگ حسنه آزادسازی زندانیان افزود: جامعه شاهد خدمات و تلاش‌های بی وقفه این مجموعه در خدمات رسانی به مردم به ویژه در حوزه جاده‌ها و جابجایی مایحتاج مردم و همچنین مسافران هستند و در کنار این حجم از کارها تلاش برای انجام کارهای خیر در این سطح قطعا اجر اخروی بیشتری را خواهد داشت.

مراد فتحی اضافه کرد: آزادی زندانیان اقدامی نیک در راستای آبروداری از مردم و زندانیان با جرائم غیرعمد است که زیبایی این کار نه تنها رضایت پروردگار را در پی خواهد داشت بلکه جامعه را به سمت همدلی بیشتر می‌کشاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha