۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۴
کد خبر: 85321832
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیام استاندار قم به مناسبت درگذشت مادر شهیدان صبوری

قم- ایرنا- استاندار قم در پیامی درگذشت مادر شهیدان صبوری از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد آقامیری در پیامی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان صبوری آورده است: در آستانه شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا «س»، خبر درگذشت بانوی مومنه حاجیه خانم «زهرا صلواتی" والده مکرم «شهیدان گرانقدر محمد و حسین صبوری» موجب تاسف و تالم شد.

وی افزوده است: این مادر ایثارگر و صابر در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت(ع) و با تأسی به سیره حضرت صدیقه کبری (س)، فرزندانی شجاع، بصیر و انقلابی تربیت و در دفاع از دین و ارزش‌ها، تقدیم ایران اسلامی کرد.

آقامیری ادامه داده است: اینجانب ضمن ارج نهادن به صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا، ضایعه درگذشت این مادر فداکار را به مردم شهید پرور استان قم به ویژه خانواده محترم و همه بستگان و بازماندگان آن مرحومه تسلیت عرض نموده و امیدوارم روح مطهر این بانوی بزرگوار ‌در جوار فرزندان شهیدش مشمول مغفرت و رضوان الهی قرار گیرد و خداوند متعال به همه بازماندگان صبر و سلامتی عنایت فرماید.

بانو «زهرا صلواتی» مادر شهیدان «محمد و حسین صبوری» از استان قم در سن ۸۶ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست. این مادر در سال‌های ۱۳۶۱و۱۳۶۲ در فاصله یکسال هر دو فرزندش را تقدیم راه اسلام کرد. همسرش نیز در آبان ماه سال ۱۳۶۴ عازم جبهه‌ها شد و طی دو مرحله در بهمن همان سال و در دی ماه سال ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش و عارضه شیمیایی به درجه جانبازی نایل آمد.

محمد متولد مهر سال ۱۳۴۲ بود وی درسن ۱۸ سالگی از طریق بسیج عازم جبهه‌ها شد و در منطقه شوش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

همچنین برادرش حسین در سن ۲۸ سالگی از طریق سپاه عازم جبهه شد و در عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون به مقام شهادت نایل آمد.

پیکر مادر «شهیدان محمد و حسین صبوری» امروز از مسجد باب الجنه به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع شد و در جوار فرزندانش به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha