از رونق افتادن بنادر «ایلات و اشدود» در فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- مسئولان رژیم صهیونیستی اذعان کردند که فعالیت بنادر ایلات و اشدود در سرزمین های اشغالی به علت جنگ علیه نوار غزه و عملیات ارتش یمن در تحریم دریایی این رژیم از رونق افتاده و درآمدشان به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از المسیره، مسئولان بندر صهیونیستی ایلات به تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و نیز حملات آن به ایلات در کاهش رونق این بندر اذعان کردند.

مدیر کل بندر ایلات به رسانه «کالکالیست» اذعان کرد: بندر از رونق افتاده و فعالیتش به شدت کاهش پیدا کرده است. هشتاد درصد از درآمدهای بندر از زمان ممانعت یمنی ها از عبور کشتی‌ها به سمت اسرائیل (سرزمین های اشغالی) کاهش یافته است.

وی افزود: شرکت NYK ژاپن، اعزام کشتی از طریق دریای سرخ به بنادر اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را متوقف کرده و به کشتی ها دستور داده است که مسیر خود را به سمت بنادر اروپایی به علت وجود تهدیدات از یمن تغییر دهند.

رئیس بندر ایلات اذعان کرد: نرسیدن کشتی به بندر ایلات به منزله نبود درآمدی برای بندر است. کشتی هایی که به سمت بندر ایلات می آیند از عبور از دریای سرخ هراس دارند و مسیر دور زدن قاره آفریقا را در پیش می‌گیرند که مسیر را بیست روز طولانی‌تر می‌کند.

از سوی دیگر، معاون رئیس اجرایی شرکت بنادر رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد: شرکت‌های کشتیرانی مسیر خود را از بندر اشدود نزدیک به غزه به سمت حیفا تغییر داده‌اند که این موجب ترافیک عبوری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha