ریزش شدید سنگ در جاده پاتاوه به دهدشت/ رانندگان احتیاط کنند

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: ریزش سنگ و کوه در برخی محورهای ارتباطی از جمله جاده ملی پاتاوه به دهدشت و منطقه زیزی و روستاهای پیرامونی که در پی بارش های شبانه روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

شهرام مهدوی مطلق روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این حال تردد در مسیر پاتاوه به دهدشت در حال انجام است اما به طور مرتب در منطقه عزیزی ریزش سنگ گزارش داده می شود.

وی افزود: راهداران در حال پاکسازی محور هستند و از رانندگان می خواهیم از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند در غیر این صورت وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در محور یاسوج به شیراز نیز ریزش سنگ گزارش شده اما این محور مسدود نشده و تردد در جریان است.

مهدوی مطلق عنوان کرد: شاهد ریزش برف در گردنه های این شهرستان شامل سپیدار، گل زردی، مله شوره، کاکان و بخشی از منطقه سرچنار هستیم و اکثر جاده های استان لغزنده است.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت خاصی در اثر این سامانه بارشی گزارش نشده است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: منطقه سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی با ۱۰۸ میلیمتر شاهد بیشترین بارندگی سامانه اخیر تا ساعت ۶.۳۰ دقیقه بامداد امروز بوده است.

ولی بهره مند افزود: این سامانه در ممبی ۱۰۶،جاورده ۸۵،موشمی زیلایی ۷۳،قلعه رییسی ۶۵،لنده ۶۴.۹،دیشموک ۶۴،لیکک ۵۵ و قلعه دختر ۴۴میلیمتر باران داشته است.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی سامانه ذکر شده تا بامداد امروز آبدهگاه ۳۸،گنجگون ۳۵،دهدشت ۳۳.۴،سرآسیاب یوسفی ۳۳،چرام ۳۲،ستنگان ۳۱ تنگ سرخ ۳۲ و دیل ۲۶ میلیمتر گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین میزان بارندگی این سامانه در مارگون ۲۳،کالوس ۲۲.۵، وزک ۲۱، باشت ۲۰،دوگنبدان ۱۹،امامزاده جعفر ۱۸،یاسوج ۱۸،سی سخت ۱۷.۲،ماهور باشت ۱۷سرابننیز،گنجه ای ۱۶.۵،بوستان ۱۶تنگ رواق ۱۵،سینه نمک ۱۵ و کریک ۱۱ میلیمتر ثبت شده است.

وی تاکید کرد: این سامانه تا بعد از ظهر امروز در استان فعال و در ساعت های پایانی امروز از کهگیلویه و بویراحمد خارج می شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین بارندگی های امسال استان تا پیش از این بارندگی ماه ۸۳ میلیمتر بوده که ۵۶ میلیمتر کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

بهره‌مند افزود: ۸۰ روز نخست سال آبی پارسال ۱۴۰ میلیمتر باران در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده بود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷ ، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha