معاون وزیر ورزش: چهره‌های ورزشی باید به مسئولیت اجتماعی‌ خود عمل کنند

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه وزارت ورزش وجوانان گفت: چهره‌های ورزشی در کنار فعالیت های ورزشی و مطالبه گری در بخشهای مختلف، باید به مسئولیت های اجتماعی خود نیز در قبال مردم عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سینا کلهر روز پنجشنبه در حاشیه "دومین گردهمایی مسئولان فرهنگی فدراسیونهای ورزشی" در جمع خبرنگاران افزود: چهره های ورزشی به دلیل داشتن شهرت، جایگاه اجتماعی و علاقمندانی که دارند، چه بخواهند و چه نخواهند بر این جامعه تاثیر مثبت و منفی می گذارند.

وی گفت: اگر یک چهره معروف ورزشی که میلیونها دنبال کننده دارد و بخاطر همین صفت محبوبیت و شهرت، رفتارش افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین باید با برخوردهای سنجیده، به بهترشدن فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک کند.

معاون وزیر ورزش اظهار کرد: البته بسیاری از ورزشکاران خوشبختانه در مواردی مانند آزادی زندانیان و محیط زیست و کمک به محرومان فعال هستند.

وی بیان کرد: ورزشکاران و قهرمانان ملی باید بازتاب دهنده اصالت ایرانی و هویت فرهنگی کشور نیز باشند.

کلهر گفت: بدون شک کشور به قهرمان نیاز دارد، آنان باعث ارتقای اعتبار کشور در عرصه های بین المللی و شور و هیجان بیشتر مردم می شوند.

وی افزود: اگر صفت های متعالی اخلاقی توسط پهلوانان و قهرمانان ملی ترویج شود و آنان با منش، روش و شیوه زیست خود، فتوت، مردانگی، بخشندگی و گذشت را نهادینه کنند، بخش بزرگی از نیاز فرهنگی نسل فردای ایران تامین می شود.

معاون وزیر ورزش: چهره‌های ورزشی باید به مسئولیت اجتماعی‌ خود عمل کنند

وی در ادامه به تشریح سیاست های فرهنگی وزارت ورزش پرداخت و خاطر نشان کرد: ۵۰ فدراسیون و ۲۷۰ رشته ورزشی نیازمند هماهنگی برای سیاستگذاری های تربیت ورزشکار در عرصه فرهنگی و مدال آوری هستند.

معاون وزیر گفت: کمیته های فرهنگی به عنوان بازوهای فرهنگی فدراسیون ها تلاش دارند با حضور در همه عرصه ها، در تبیین یک حرکت درست و مردم پسند به فدراسیونها کمک کنند.

وی نیاز مدیران فرهنگی در حوزه ورزش را آراستگی به اخلاق ذکر کرد و گفت: در نشست های رسمی و روزهای کاری در تلاش برای رسیدن به هماهنگی دیدگاه ها و ترسیم افق پیش روی در آوردگاه فرهنگی ورزش هستیم.

معاون وزیر ورزش: چهره‌های ورزشی باید به مسئولیت اجتماعی‌ خود عمل کنند

در این نشست یک روزه که در هتل جم مشهد برگزار شد، مسوولان فرهنگی ۵۰ فدراسیون ورزشی به بیان دیدگاه های خود در خصوص شیوه اجرای برنامه های فرهنگی در قالب فعالیت های فدراسیون ها پرداخته و راهکارها و چالش های موجود را بیان کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پایان این نشست گفت: برگزاری این همایش ها باید خروجی عملیاتی داشته باشد و نتایج اینگونه نشست ها باید در قالب نامه های مصوب، ابلاغ شود.

مرتضی تاج فیروز افزود: اگر بخواهیم به اهداف فرهنگی خود برسیم باید به سراغ تیم های پایه برویم، یادگیری در این سنین میسر است و اهداف تربیتی در این دوران تاثیر دارد.

به گفته وی، پس از دوره های پایه و سالهای بعد ورزشکاران با اخلاق تربیت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha