۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85322897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحریم‌های ضد روسی ژاپن به ۴۹۴ مورد رسید

۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85322897
تحریم‌های ضد روسی ژاپن به ۴۹۴ مورد رسید

تهران-ایرنا- دولت ژاپن با اعلام تحریم‌های جدید خود علیه روسیه، این تحریم‌ها را به ۴۹۴ مورد رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، دولت ژاپن با گسترش تحریم‌های ضدروسی خود علاوه بر صنعت الماس این کشور دهها شرکت و سازمان روسی را نیز به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

ژاپن روز جمعه لیست جدید تحریم‌های خود علیه روسیه را اعلام کرد که شامل ۵۷ نهاد داخل روسیه و ۶ سازمان وابسته به روسیه در کشورهای امارات، سوریه، ازبکستان و ارمنستان است. با تحریم‌های جدید لیست تحریم‌های ژاپن علیه روسیه به تعداد ۴۹۴ رسید. در لیست تحریم‌های ژاپن نام ۲۷ نهاد از کشور بلاروس نیز دیده می‌شود.

اعلامیه جدید دولت ژاپن برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه پس از آن صورت گرفت که کشورهای عضو گروه ۷ چندی پیش طی نشستی با حضور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حمایت خود را از کی‌یف اعلام کردند. در بین این کشورها ژاپن موضع سخت تری در برابر مسکو اتخاذ کرده است.

توکیو، متحد کلیدی آمریکا و تنها عضو آسیایی گروه ۷ در بیانیه‌هایی مسکو را عامل اصلی جنگ اوکراین معرفی کرده و حمله این کشور علیه اوکراین را تهدیدی برای همه جهان قلمداد کرده است.

مسکو نیز سال گذشته بیش از ۳۸۰ نماینده پارلمان ژاپن را در واکنش به تحریم‌های ضدروسی این کشور در لیست سیاه خود اعلام کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha