امام جمعه ارومیه: آمریکا ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کرده است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه رژیم استکباری آمریکا نیز شریک همیشگی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است، گفت: آمریکا ۴۰ دفعه به نفع رژیم غاصب صهیونیستی از حق وتو استفاده کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: در بحث آتش بس غزه نیز آمریکا بر خلاف سایر کشورها مخالف آتش بس بود و با مخالفت خود می گفت هنوز زنان و کودکان و انسانهای بی گناه باید از بین بروند.

وی با بیان اینکه باید دنیا و مستکبران دنیا را خوب بشناسیم، اضافه کرد: متاسفانه برخی چون سطحی نگر هستند، سخنان بزک کرده آنها را دیده و قبول می کنند و دین را زیرپا گذاشته و از آنان تبعیت می کنند.

وی به ارکان سازمان ملل اشاره کرد و ادامه داد: شورای امنیت یکی از ارکان سازمان ملل است و پنج عضو دائمی دارد که اگر یکی از این کشورها، با موردی مخالف بوده و همه دنیا موافق باشند، کاری از دست هیچ کشوری برنمی آید و آن پنج کشور حرف خود را به کرسی می نشانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: وظیفه سازمان ملل برقراری صلح و امنیت در جهان است اما زمانی که کل دنیا موافق با موضوعی باشند و آمریکا و انگلیس به گونه ای دیگر و در طرف دیگر به تنهایی با آن موضوع مخالفت کرده و از حق وتو استفاده کنند، امکان اجرا نیست و این رفتار به معنای قانون توحش و قانون جنگل است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امیدواریم در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) عاشقان عصمت و طهارت (ع) حضور پرشور داشته باشند و این ایام را به شایستگی برگزار کرده و مودت خود را به اهل بیت (ع) نشان دهند.

وی افزود: همچنین در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) مردم مومن در تشیع پیکر شهدا شرکت گسترده ای داشته باشند.

وی به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح نیز اشاره کرد و ادامه داد: سالروز شهادت آیت الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است که این امر نشان از جایگاه متعالی این وحدت در جامعه اسلامی است؛ حوزویان و دانشگاهیان باید دست دردست هم با وحدت و همدلی مشکلات جامعه را حل کنند.

امام جمعه ارومیه به فرار رسیدن شب یلدا نیز پرداخت و اضافه کرد: شب یلدا فرصت خوبی برای صله رحم و در عین حال فرصتی برای رسیدگی به فقرا در جامعه است.

وی تاکید کرد: مجالس شب نشینی شب یلدا نباید به معصیت تبدیل شود و برخی خانواده ها به آن جنبه تجملاتی و فخر فروشی ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین از برنامه ریزی نهادهای متولی برای لایروبی شهرچای ارومیه قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha