دستور رئیس هلال‌احمر برای رسیدگی ویژه به وضعیت "سفیر سلامت کودکان SMA"

تهران - ایرنا -  رئیس جمعیت هلال‌احمر برای رسیدگی ویژه به وضعیت سلامت سینا علیخانی "سفیر سلامت کودکان SMA" دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش ایرنا از هلال احمر، پیرحسین کولیوند در تماس تلفنی با رئیس بیمارستان نورافشار، وضعیت سلامت سینا علیخانی، سفیر سلامت بیماران SMA را که در بخش I.C.U بیمارستان بستری است، جویا شد.

رییس جمعیت هلال احمر برای رسیدگی ویژه به این بیمار، دستورات لازم را صادر کرد.

رییس بیمارستان نورافشار تهران نیز در این تماس تلفنی گفت: عمل سینا علیخانی، موفقیت آمیز بود و هم اکنون در بخش I.C.U بیمارستان بستری است و شرایط جسمی خوب و پایداری دارد.

سینا علیخانی سفیر کودکان SMA (بیماری آتروفی عضلانی نخاعی) در بیمارستان نور افشار تهران بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این نوجوان ۱۴ ساله و دانش آموز کلاس نهم، به علت وخامت بیماری از روز گذشته پس از انجام یک عمل جراحی در بخش ICU (مراقبت‌های ویژه) بستری شد.

بیماری آتروفی نخاعی عضلانی (SMA) از بیماری‌های ژنتیک پیشرونده سیستم عصبی عضلانی است که در سال‌های اخیر درمان دارویی نوین برای پیشگیری از پیشرفت بیماری در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون در کشور ما بیمارانی با سن کمتر از ۲ سال می‌توانند از طرح درمان بهره‌مند شوند.

در حال حاضر ۲ دارویی که وضعیت ژنتیک بیمار را تغییر می‌دهد و می‌تواند پروتئین مورد نیاز این بیماران را تأمین کند به‌صورت خوراکی و تزریقی وجود دارد که هفته گذشته داروی خوراکی بین بیماران توزیع شد.

گروهی از بیماران به داروی تزریقی نیاز دارند که در پنج تزریق اول هر ۲ هفته یکبار انجام می‌شود و ششمین تزریق به فاصله چهار ماه از آخرین تزریق انجام خواهد شد و در طول این مدت، وضعیت بالینی بیمار پیگیری و پایش می‌شود.

میزان اثرگذاری دارو بر روی بیمار با سن بیمار رابطه معکوس دارد یعنی هرچه سن کمتر باشد بیمار پاسخ بهتری خواهد گرفت البته بیماران SMA در هر مرحله‌ای دارو را دریافت کنند، کیفیت زندگی آنها بهتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha