جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی خشک کردن عمدی درختان خیابان ولیعصر (عج)
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بدلیل خشک کردن عمدی ۱۳ اصله درخت کهنسال در خیابان ولیعصر (عج) ۱۱۷ میلیارد تومان جریمه نقدی به فرد خاطی ابلاغ شد.

علی محمد مختاری روز شنبه در حاشیه برگزاری مراسم ۵۰ طرح خدمات شهری به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ۱۳ اصله درخت چنار با قدمت خیابان ولیعصر خشک شدند که چند دهه قدمت داشتند البته این جریمه در راستای توسعه فضای سبز شهر تهران هزینه می‌شود.

وی در خصوص سربری درختان هم افزود: در مناطق کم برخوردار به توزیع عادلانه فضای سبز خواهیم پرداخت و سعی داریم این مناطق را از این منظر غنی کنیم.

وی یادآور شد: ممکن است سر برداری درختان به دلیل آفت باشد ولی در غیر این صورت شدیدا با متخلفان برخورد خواهد شد.

مختاری تاکید کرد: ما هیچ وقت اجازه سر برداری نمی‌دهیم مگر اینکه درختی خطرناک باشد و نیاز به مهار داشته باشد.

به گفته مختاری، سرانه سبز تهران قابل قبول است ولی تا سال آینده این سرانه را به ۱۸ متر ارتقا خواهیم داد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر توسعه بوستان‌های ایرانی و اسلامی افزود: تا پایان امسال ۱۲ بوستان ایرانی و اسلامی در مناطق مختلف تهران افتتاح می‌شود.

مختاری با اشاره به احداث بوستان‌های محله‌ای نیز گفت: افتتاح این بوستان‌ها سهم بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز پایتخت دارد.

اضافه شدن ۲ هزار هکتار به کمربند سبز تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در حاشیه افتتاح بوستان انارستان منطقه پنج در جمع خبرنگاران گفت: امروز در هشتاد وششمین شنبه امید وافتخار شاهد افتتاح ۵۰ پروژه شهری هستیم.

حسین نظری اظهار کرد: معمولا پروژه‌های خدمات شهری با همکاری سایر معاونت‌ها انجام می‌شود و اکثر پروژه‌های این منطقه رویکرد خدمات شهری دارند اما معاونت‌های دیگر نیز همکاری داشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همین رضایتی‌ که از مردم دیدیم بتوانیم به آنها خدمت کنیم و با کمک سازمان سازمان پارک‌ها و بوستان‌ها، کمربند سبز تهران را گسترش دهیم.

به گفته وی، توفیق داشتیم امسال ۲ هزار هکتار به کمربند تهران اضافه کنیم، توسعه کمربند سبز، از توسعه بیش از حد شهر جلوگیری می‌کند.

نظری اضافه کرد: در برخی مناطق با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم و برای رسیدن به این توازن در حال تملک در مناطق کم برخوردار هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha