رییس شورای شهر تهران: سرانه فضای سبز در برخی مناطق اندک است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای شهر تهران با اشاره به ضعیف بودن سرانه فضای سبز در برخی مناطق پایتخت گفت: مناطق ۱۰، ۱۱ و ۱۲ جزو فقیرترین مناطق در زمینه فضای سبز هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز شنبه در مراسم افتتاح بوستان شهدای خدمت و ۲۱۰ طرح مدیریت شهری در منطقه ۱۰ تهران افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران کسانی که اقدام به قطع و خشکاندن درختان کنند به جریمه مالی و حتی به زندان محکوم می‌شوند که این در دوره چهارم شورای شهر مصوب شد البته جرایم مالی مستقیما به حساب سازمان بوستان‌ها برای توسعه فضای سبز قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها موظف است در مناطقی که سرانه فضای سبز پایینی دارد باغ و خانه قدیمی را خریداری و تبدیل به بوستان کند.

چمران با بیان اینکه سرانه فضای سبز در منطقه ۱۰ به ازای هر نفر ۲ متر و ۹ سانتی متر است، گفت: افتتاح بوستان شهدای خدمت به واسطه افزایش سرانه فضای سبز صورت گرفت و سازمان بوستان‌ها باید تلاش کند این سرانه را در این منطقه افزایش دهد.

منطقه ۱۰ تهران پیشرو در طرح «من شهردارم»

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران در این مراسم گفت: یکی از افتخارات ششمین دوره مدیریت شهری این است که مردم خودشان در انتخاب و اولویت‌بندی پروژه‌های محل زندگی خود مشارکت داشتند به شکلی که منطقه مردم ۱۰ در طرح «من شهردارم» مشارکت بسیار خوبی را داشتند.

مجید باقری افزود: مردم منطقه ۱۰ رتبه بالایی در مشارکت طرح «من شهردارم» کسب کردند و از این پس وظیفه شهرداری است که پس از تصویب بودجه پروژه‌های تعیین شده توسط مردم این مشارکت را پاس بدارند و در جهت اجرا و تحقق این پروژه‌ها گام بردارند.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه امروز تعداد زیادی از پروژه‌های طرح «من شهردارم» در منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با حمایت شهردار تهران و برنامه ریزی که انجام شده بتوانیم این پروژه‌ها را هرچه زودتر به ثمر برسانیم.

افتتاح ادامه بزرگراه یادگار امام تا پایان امسال

همچنین فرماندار تهران در این مراسم گفت: این منطقه یک هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و به این ترتیب زمانی که گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان مملکت این اقشار هستند به واقع در شهدایی که تقدیم انقلاب شده است این موضوع به روشنی دیده می‌شود.

احمد قیومی اظهار کرد: در دولت شهید خدمت یعنی شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محبوب به عینه توجه به مشارکت مردم دیده می‌شود و آنچه که من از این شهید آموختم حضورشان در میان مردم بود که حضوری واقعی بود و اعتقاد داشتند امور را باید به مردم سپرد و کمک کردند فاصله مسئولین و مردم کم شود و این موضوع را یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی پایدار می‌دانستند.

فرماندار تهران اظهار کرد: در دل مردم بودند و از مردم بودن و تلاش واقعی برای این‌که حاکمیت به دست مردم برسد از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود و ایشان مردمی‌سازی دولت را مورد توجه قرار داده بودند و اعتقاد داشتند هرچه مردم مشارکت داشته باشند توسعه پایدارتری اتفاق خواهد افتاد که خوشبختانه امروز در شهرداری تهران نیز خدمت به مردم با قوت و جدیت پیگیری می‌شود و فضای مردمی‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پروژه‌ها با اولویت‌بندی که توسط مردم انجام شده به مرحله اجرا می‌رسد و فضای مبتنی بر مشارکت مردم شکل گرفته است؛ طرح بزرگی به نام ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام که در سال‌ها قبل طراحی شده بود با قدرت پیگیری خواهد شد و این کلان پروژه شهری امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha