۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85323697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین نیاز خراسان جنوبی گروه‌های خونی منفی است

بیرجند- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: نیاز فوری استان به گروه های خونی منفی است از همین رو پویش اهدای خون مهرفاطمی دراستان همزمان باسراسرکشور اجرامی‌شود.

کامبیز مهدی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در استان خراسان جنوبی به گروه‌های خونی منفی نیاز ویژه است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برودت هوا مراجعات مردمی کاهش یافته از این‌رو از افراد دارای شرایط اهدای خون درخواست می‌شود که یاریگر انتقال خون استان برای تامین خون‌ و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی نیاز به خون و فرآورده‌های خون را همیشگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر چه در زمان حاضر، برای تامین خون‌ مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های استان مشکلی نیست اما برای ذخیره خونی نیاز به مشارکت روزانه مردم برای اهدای خون است.

وی یادآور شد: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدای خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای مردان از چهار بار و برای زنان از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

مهدی زاده ادامه داد: در استان خراسان جنوبی شهرستان های بیرجند، طبس و قاین از شنبه تا پنجشنبه و مرکزفردوس یکشنبه و چهارشنبه هر هفته آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون هستند.

وی عنوان کرد: پویش اهدای خون مهر فاطمی از شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) تا روز ولادت ایشان یعنی از ۲۶ آذر تا ۱۳دی در مراکز اهدای خون استان برگزار می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha