۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85323708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت نداشتن بر ساخت و سازهای غیرمجاز، ترک فعل مدیر محسوب می‌شود

اهواز- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه با تاکید بر تشدید نظارت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: نداشتن توجه و رسیدگی به ساخت و ساز غیرمجاز از سوی هر دستگاهی به عنوان ترک فعل برای مدیران آن دستگاه محسوب و مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، رضا علی‌نسب روز شنبه با اشاره به خلغ ید ۶۱۴ هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان در ۹ ماهه امسال بیان کرد: با پیگیری‌های دستگاه قضا و اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‌المال این میزان اراضی خلع ید شدند.

رییس کل دادگستری خوزستان پیشتر از رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه با تاکید بر اجرای کامل طرح کاداستر (حدنگاری) در استان به منظور جلوگیری هر چه بیشتر از زمین خواری اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ریشه بسیاری از اختلافات ملکی مردم با دستگاه‌های دولتی، تثبیت نشدن مالکیت املاک دولتی، ملی و اجرا نشدن کامل طرح کاداستر است.

علی‌نسب ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر از تشکیل پرونده‌های اختلافی بین مردم و دستگاه‌های دولتی کاسته می‌شود و از هدر رفت اموال مردمی نیز جلوگیری خواهد شد.

۴۵ درصد اراضی کشاورزی خوزستان تا کنون حدنگاری شده است

وی با اشاره به تبعات اجتماعی و هزینه‌های سنگین اجرای برخی احکام رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه و قانونی برای جلوگیری از تصرفات و انجام ساخت و سازهای غیرمجاز انجام دهند.

علی‌نسب تصریح کرد: ادارات جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک برای حدنگاری و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی این شهرستان همکاری بیشتری را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی است و بیشترین تصرفات در اراضی کشاورزی رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha