۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85323948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رتبه بین‌المللی دانشگاه حکیم سبزواری ارتقا یافت

سبزوار - ایرنا - دانشگاه حکیم سبزواری بر اساس آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌های سبز جهان "گرین متریک" در سال ۲۰۲۳ با یک پله صعود نسبت به سال گذشته، در جایگاه یازدهم کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه حکیم سبزواری روز شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه های سبز جهان "GreenMetric"، این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ توانسته است رتبه ۱۱ را در بین ۳۶ دانشگاه ایرانی برای خود تثبیت کند.

علی خوش‌سیما افزود: همچنین دانشگاه حکیم سبزواری در جمع یکهزار و ۱۸۳ مؤسسه برتر در رتبه بندی گرین متریک در سال ۲۰۲۳، رتبه ۵۱۷ را از آن خود کرده است.

وی اظهار داشت: گرین‌متریک با هدف ارائه چشم‌اندازی فراگیر از وضعیت و سیاست‌های زیست‌محیطی و توسعه پایدار مؤسسه‌های آموزش عالی در جهان راه‌اندازی شده است.

خوش سیما افزود: این رتبه بندی ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاست‌گذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است و محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل، آموزش و پژوهش سنجه‌هایی است که در این نظام رتبه‌بندی برای سنجش مؤسسه‌ها به‌کار می‌رود.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha