۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۴۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85324315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وداع باشکوه با لاله‌های خوشنام زهرایی در بیرجند

بیرجند - ایرنا - آیین وداع و تجدید میثاق با پیکر مطهر سه تن از لاله‌های خوشنام زهرایی همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا هوای دل مردم این روزها همانند آسمان ابری است و حسینیه جماران بیرجند شامگاه یکشنبه و در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، میزبان سه تن از آلاله‌های زهرایی و سربازان گمنام وطن است.

از شنبه هفته گذشته خبر ورود پنج شهید خوشنام دفاع مقدس در فضای خراسان جنوبی پیچید و این پرستوهای خونین بال از طریق فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند و با استقبال مسوولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا وارد این استان شدند.

یک هفته‌ای هست که کاروان شهدا شهر به شهر می‌گردند و این مردم هستند که با افتخار برای حضور در مراسم‌ها سر از پا نمی‌شناسند؛ همانند وداع در حسینیه جماران که با حضور باشکوه مردم بیرجند امشب برگزار شد.

در این محفل نورانی چشمان پیر و جوان، زن و مرد با حضور پنج شهید گمنام پر از اشک شد و یاد دورانی را که خبر شهید و شهادت را به خانواده می‌رساندند تداعی کرد؛ مردم عزادار فاطمی آمده‌اند تا مراتب قدرشناسی خود را با همه وجود از این سبکبالان عاشق که جانانه در راه دفاع از میهن با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانشان سبب سربلندی کشور شدند ابراز بدارند.

از ساعاتی قبل مردم ولایت‌مدار بیرجند منتطر قدوم مبارک لاله‌های فاطمی هستند، عده‌ای اشک مجال‌شان نمی‌دهد، چشم به در دوخته‌اند و برای به آغوش کشیدن لاله‌های گلگون کفن زهرایی لحظه‌شماری می‌کنند.

همزمان با ورود شهدا حسینه جماران غرق در شور و شوقی وصف‌ناپذیر شد و جمعیت حاضر، شهدای گمنام را بر دست‌ها مشایعت و صحن حسینیه از عطر دل‌انگیز شهادت، اشک، سلام و صلوات معطر شد.

غیر از همسلان و همرزمان شهدا، دهه هفتادی، دهه هشتادی، دهه نودی‌ها و حتی متولدان سال جدید در خیل عظیم جمعیت عاشق به چشم می‌خوردند، همه آمده‌اند که با آرمان‌های شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری پیمان و بیعتی دوباره ببندند.

مادران، همسران و فرزندان شهدا هم آمده‌اند تا با حضور خود در این مراسم یاد شهدای خود را زنده کنند و مادران شهید هم برای این شهدای گمنام مادری کنند.

امشب این میهمانان بهشتی آمدند تا دوباره یادآوری کنند که زنده‌اند و حافظ این مهین اسلامی، حافظ مردمانی که ۴۵ سال است مقابل هرگونه فتنه و دسیسه دشمنان ایستادگی کردند تا نسل جوان امروز بداند شهدا چراغ راه فردا هستند.

همچنین امشب مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام دیگر دفاع مقدس در مسجد قبا بیرجند در محله مهرشهر در شمال شهر نیز به صورت همزمان برگزار شد.

پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۱۸ آذرماه در آستانه دهه دوم فاطمیه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

طی یک هفته گذشته مراسم تشییع و وداع مردمی طی روزهای اخیر در شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، پادگان‌ها، زندان‌ها، ادارات و پاسگاه‌های مرزی استان برگزار شد و فردا ۲۶ آذرماه همزمان با سراسر کشور و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پنج شهید گمنام در بیرجند از کهف الشهدا تا ابوذر تشییع می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیکر یک شهید ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در روستای استِند و یک شهید دیگر در روستای بارنجگان شهرستان مرزی زیرکوه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

همچنین سه شهید دیگر به تهران بازگردانده می‌شود تا در دیگر نقاط کشور تشییع و به خاک سپرده شوند.

شهید گمنامی که در روستای بارنجگان به خاک سپرده می‌شود ۲۸ ساله در عملیات والفجر سه، مرداد ۱۳۶۲ در منطقه مهران به شهادت رسید و شهید گمنامی که در روستای استند به خاک سپرده خواهد شد، ۲۶ ساله در عملیات مولای متقیان (ع)، اسفند ۱۳۶۰ در منطقه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۵۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۶۲ نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌و با خاکسپاری پیکر این شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۵۶ شهید گمنام افزایش می‌یابد. خراسان حدود ۲ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha