۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85324506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشییع شهدای گمنام در بیرجند با حضور گسترده مردم

بیرجند - ایرنا - پیکرهای پاک پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع این شهدا روز یکشنبه ۲۶ آذرماه همزمان با سراسر کشور از کهف الشهدا تا میدان ابوذر بیرجند به عنوان میدان اصلی مرکز این شهر با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسوولان استان برگزار شد.

امروز مصادف با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام و مادر شهدای بی نام و نشان، روزی که در مرکز خراسان جنوبی سیل مردمان عاشق و دلباخته شهدا بار دیگر خیابان‌های این شهر را فرش کرد تا وحدت و انسجام خود را برای حفظ امنیت و اقتدار کشور به رخ جهانیان بکشند.

امروز شور دیگری در سراسر کشور و استان برپاست و مردم با وجود سرما به عشق شهدا آمدند تا این لاله‌های سرخ گرمابخش محفل آنان باشند، فرش‌هایی از مشق عشق در کوچه‌ پس کوچه‌های دیار ۲ هزار شهید گلکون کفن پهن کردند و از دل و جان در این مراسم حضور یافتند.

پیکر مطهر یادگاران عملیات‌های والفجر سه و مولای متقیان در دوران دفاع مقدس از کهف الشهدا تا میدان ابوذر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شدند و از ساعت هشت و نیم صبح امروز عطر شهادت و عزای فاطمی در خیابان‌های شهر فضای معنوی را حاکم کرده است.

زمان زیادی نگذشت تا خیابان‌های اطراف کهف الشهدا از مردمانی که برای تشییع آمدند پر شود؛ امروز بار دیگر همه آمدند تا با ادای احترام به قهرمانان از سفر برگشته، آنان را تا خانه ابدی بدرقه کنند و از شهدا شفاعت بطلبند.

وجود موکب های عزاداری حضرت زهرا (س)در مسیر تشییع شهدای گمنام جلوه‌ای از ارادت مردم مومن این دیار به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.

پیکرهای شهدای گمنام که به میدان ابوذر رسید، مراسم تشییع با سخنرانی، مداحی و عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه شد.

تشییع شهدای گمنام در بیرجند با حضور گسترده مردم

مدرس حوزه و دانشگاه هم در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال در تجلیل از مقام شهدا در آیاتی از قرآن کریم می فرماید که اینها زنده‌اند و نزد خداوند روز می خورند، گفت: براساس آیات قرآن، شهدا به خاطر نعمت‌های خداوند متعال در شادی و نشاط هستند و مژده می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهی مقدم بیان کرد: شهدا به ما می‌گویند که نعمت‌ها و فضل الهی منتظر شماست، کسانی که واقعا پشت سر و رهرو شهدا هستند مژده و عنایت شهدا و فضل الهی شامل حال آنها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس بیانات حضرت زهرا(س) باید دین را حفظ و آن را در بین امت‌های دیگر ترویج کنیم، افزود: امام راحل این عقیده را در ما تبیین کرد که باید بپاخیزیم و از دین اسلام دفاع کنیم که با میدان‌داری مردم ایران، انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به همت انقلاب و به برکت خون شهدا امروز ایران اسلامی در حال پیشرفت و تعالی است.

وی گفت: خون شهدا نتیجه داد و امروز بیداری جهانی در سطح جهان و حتی خود آمریکا رقم خورده است‌.

تشییع شهدای گمنام در بیرجند با حضور گسترده مردم

در این مراسم از اثر هنری گروه سرود مفضال با عنوان "نشان بی نشان" وابسته به معاونت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی رونمایی شد.

مردم خراسان جنوبی پس از هفت روز میزبانی شهدا در فضایی آکنده از معنویت در سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص) سوگواری کردند.

پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۱۸ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان استان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهرهای مختلف استان در روزهای اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم متمرکز وداع با شهدا و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز دیشب با حضور گسترده مردم و جوانان در حسینیه جماران و مسجد قبا مهرشهر بیرجند برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از پنج شهید گمنام، پیکر یک شهید در روستای استِند و یک شهید دیگر در روستای بارنجگان شهرستان مرزی زیرکوه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: همچنین سه شهید دیگر به تهران بازگردانده می‌شود تا در دیگر نقاط کشور تشییع و به خاک سپرده شوند.

شهید گمنامی که در روستای بارنجگان به خاک سپرده می‌شود ۲۸ ساله در عملیات والفجر سه، مرداد ۱۳۶۲ در منطقه مهران به شهادت رسید و شهید گمنامی که در روستای استند به خاک سپرده خواهد شد، ۲۶ ساله در عملیات مولای متقیان (ع)، اسفند ۱۳۶۰ در منطقه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تاکنون ۱۵۴ شهید گمنام در ۶۷ نقطه از خراسان جنوبی به خاک سپرده شده‌اند و یادمان ۴۲ شهید گمنام ساخته شده و ۲۱ یادمان نیز در حال ساخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha