مصوبه سفر رییس جمهور درباره ساخت تصفیه خانه فاضلاب مشهد عملیاتی شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب شماره هفت مشهد که یکی از مصوبات سفر نوروزی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ بود با تامین اعتبار و با سرمایه گذاری بانک ملت به مرحله عقد قرارداد رسید و مبادله پیمان انجام شد.

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت این تصفیه خانه ۴۶ هزار و ۵٠٠ متر مکعب در شبانه روز است.

وی اضافه کرد: این تصفیه خانه با فرایند لجن فعال علاوه بر حذف بار آلی، در حذف نیتروژن و فسفر نیز به منظور دستیابی به پساب با استاندارد تخلیه به آبهای سطحی سازمان حفاظت محیط زیست موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امکان استفاده از این پساب در بسیاری از مصارف وجود خواهد داشت.

اسماعیلیان افزود: فرآیند تصفیه در این طرح جزء پیشرفته ترین و منعطف ترین فرایندهای تصفیه خانه بیولوژیکال فاضلاب شهری دنیا با قابلیت شوک پذیری زیاد است.

وی ادامه داد: با احداث این تصفیه خانه و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب طبرسی و بخش های ۱ و ۲ ارتقای تصفیه خانه فاضلاب پرکند آباد ۲، ظرفیت تصفیه فاضلاب جمع آوری شده شهر مشهد به حدود ۲ برابر افزایش می یابد و تناسب ظرفیت جمع آوری با تصفیه برقرار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ به ظرفیت ٢٠٠ هزار مترمکعب در شبانه روز به عنوان نخستین و بزرگترین طرح ارتقا در سطح کشور، توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دست اجراست و طبق برنامه ریزی، بخش اول آن به ظرفیت ۵٠ هزار مترمکعب در شبانه روز تا پایان سال جاری وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

اسماعیلیان افزودد: ساخت تصفیه خانه فاضلاب طبرسی شمالی به ظرفیت ۶٨ هزار مترمکعب در شبانه روز از دیگر طرح های در دست اجراست.

طول شبکه فاضلاب مورد نیاز فعلی مشهد چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که اجرای ۶۰۰ کیلومتر از این طرح باقی مانده و روان ساختن شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز تا پایان سال۱۴۰۷ در محدوده های طبرسی شمالی، شهید رجایی و باهنر، الهیه، ثامن، کال زرکش، طرق، شهرک رضویه، شمال کشف رود، عباس آباد و حجت آباد در دستور کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha