۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85325665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"نفس" به نوزاد لارستان جان دوباره بخشید

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85325665
"نفس" به نوزاد لارستان جان دوباره بخشید

لارستان – ایرنا - معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: نخستین نوزاد نجات یافته در مرکز "نفس" لارستان امروز به دنیا آمد.

دکتر حسن فزونی روز دوشنبه از تولد نخستین نوزاد نجات یافته توسط مرکز نفس خبر داد و یادآور شد: طرح راه اندازی مرکز نفس از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور دنبال شده و به دنبال آن، این مرکز در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان نیز همزمان با سراسر کشور ایجاد شده است.

وی افزود: مرکز نفس علاوه بر نظارت دقیق بر مراکزی که سعی در سقط غیرقانونی جنین دارند، از ابتدای سال و با همکاری بسیج جامعه پزشکی مرکز نفس در شهرستان‌های تحت پوشش راه اندازی شده تا از سقط جنین سالم توسط مادران باردار جلوگیری کند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لار درباره نوزاد تازه متولد شده لاری توضیح داد: چند ماه قبل همکاران شاغل در یکی از مراکز بهداشتی تحت پوشش مجموعه، مادر بارداری که به دلیل مشکلات مالی تصمیم به سقط جنین سالم خود را داشت شناسایی و به مرکز نفس معرفی شد.

فزونی ادامه داد: با انجام مشاوره‌های لازم از سوی کارشناسان و مداخله خیرین سلامت، موفق به حفظ این جنین شدیم و این نوزاد امروز به سلامت به دنیا آمد.

وی ضمن ابراز خرسندی از نجات این نوزاد از متخصصان، خیرین و افرادی که می‌توانند در این زمینه به مرکز نفس کمک کنند، دعوت کرد تا، با کمک یکدیگر نوزادان سالم این مرز و بوم را برای کمک به ایرانی آبادتر نجات دهند.

شهرستان لارستان در جنوب فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha