۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85325694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد تولیدی تیرچه غیراستاندارد در قروه پلمب شد

سنندج- ایرنا- مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان قروه گفت: ۲ واحد تولیدی تیرچه به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در تولید این محصول با دستور مقام قضایی پلمب شد.

شهرام محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید تیرچه مشمول استاندارد اجباری است و واحدهای تولیدکننده تیرچه ملزم به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از هرگونه تولید و عرضه تیرچه غیراستاندارد، ۲ واحد متخلف تولید تیرچه صنعتی غیراستاندارد که بدون پروانه استاندارد اقدام به تولید غیر استاندارد این محصول کرده بودند پس از شناسایی و تذکرات متعدد کارشناسان استاندارد پلمب شدند.

مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان قروه ادامه داد: این اقدام با حضور نماینده دادستانی، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و مسئول حقوقی اداره‌کل استاندارد کردستان به دستور دادستان شهرستان قروه انجام شد و واحدهای مذکور برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

براساس ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد «هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌ تر از استاندارد و یا بدون علامت استاندارد ملی ایران ممنوع و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد خواهد شد.

افزون بر ۴۰۰ واحد تولیدی فعال در کردستان زیرپوشش استاندارد است و فرآورده‌های آنها براساس شاخص‌های استاندارد مشخص شده تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha