شتاب اهداف علمی و پژوهشی انقلاب اسلامی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود 

زاهدان- ایرنا- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان توسعه پرشتاب را از اهداف مقدس و عالی علمی، پژوهشی و فناوری انقلاب با شکوه اسلامی را در سایه وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

کامبیز نرماشیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت اندیشمند فرزانه آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: آیت الله دکتر محمد مفتح روحانی برجسته، فداکار و روشنفکری است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در فقدان آن روحانی مجاهد فرمودند «امید بود از دانش شهید مفتح و از زبان و علم او بهره ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود.»

وی بیان کرد: حوزه و دانشگاه ۲ بازوی علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی بوده و مسوول نگاهداشت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی نظام‌ است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بدون تردید برای از بین بردن سیاست‌‏های تفرقه‌‏انگیز دشمنان اسلام و برای حفظ عزّت و آزادی جامعه و بالندگی ۲ مغز متفکر جامعه، یعنی حوزه و دانشگاه باید اتحاد و همگرایی لازم و مناسب را داشته باشند.

وی عنوان کرد: دانشگاه و حوزه هر یک توانمندی‌های ویژه‌ای دارند که می‌توانند با تعامل و همگرایی یکدیگر را تقویت کنند و در تعالی و گسترش نظریات جدید بویژه در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی در مدار توسعه همه جانبه قرار گیرند.

نرماشیری گفت: وحدت و اتحاد میان حوزه و دانشگاه نقش اثرگذار خود را در عرصه فرهنگ به خوبی به منصه ظهور گذاشته است.

وی تصریح کرد: عرصه فرهنگ مهمترین عرصه‌ حوزه و دانشگاه است که در کنار یکدیگر می‌توانند بسیار اثربخش باشند، جامعه دانشگاهی و روحانیت با استمرار مسیر تفکر و اندیشه به عنوان ۲ مسند فکری که منشا حرکت‌های مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه است می‌توانند در حفظ فرهنگ شریف و اصیل ایرانی اسلامی اثربخش بوده و در مسیر پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر نظام اسلامی گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی و حوزه علمیه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امام خمینی (ره) مساله گفتمان حوزه و دانشگاه و بحث وحدت این ۲ نهاد را خواستار و مطرح کردند همچنین مقام معظم رهبری به صورت مستمر به عنوان یک آرمان و میثاق مهم بر این امر تاکید کرده اند و کارکرد اتحاد علم و دین را سعادت جامعه می‌دانند.

وی ادامه داد: همواره بر اصل وحدت این ۲ جایگاه مهم به عنوان یک ضرورت در همه‌ برهه‌های بعد از انقلاب تاکید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha