۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85325809
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرمانده ارشد اوکراین: ضدحملات کی‌یف به دلیل کمبود مهمات متوقف شده است

تهران- ایرنا- یک فرمانده ارشد اوکراینی اعتراف کرد که نیروهای نظامی این کشور در جبهه جنگ با روسیه با کمبود مهمات روبرو هستند و به خاطر همین عملیات‌های ضدحمله لغو شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، الکساندر تارنافسکی روز دوشنبه اعلام کرد: نیروهای اوکراینی مجبور شده‌اند به خاطر کمبود مهمات و ادوات جنگی عملیات‌های نظامی خود را لغو کنند.

این سخنان در حالی مطرح شده است که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به کی‌یف را متوقف کردند و مجارستان نیز در حال حاضر جلوی ارسال بسته کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ارزش ۵۰ میلیارد یورو را گرفته است.

تارنافسکی اظهار داشت که نیروهای نظامی اوکراین با کمبود شدید گلوله‌ مواجه هستند و با این شرایط نمی‌توانند به جنگ ادامه دهند.

وی افزود: بدون کمک‌های خارجی نیروهای اوکراین با مشکل بزرگی روبرو خواهند شد. گلوله‌های باقی‌مانده تنها برای امروز کافی است و باید برای فردا از جای دیگر تامین کنیم.

این فرمانده ارشد نیروهای نظامی اوکراین بدون ارائه مدرکی خاص ادعا کرد که نیروهای روسیه نیز با کمبود مهمات روبرو هستند.

وی همچنین اعتراف کرد که نیروهایش در جبهه جنوب شرقی خسته و در حالت تدافعی هستند و نمی‌توانند حمله‌ای جدید انجام دهند.

چند روز پیش دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت که همه باید درک کنند که حمایت میلیاردها دلاری غرب از اوکراین به دست‌یابی کی‌یف به موفقیت در میدان درگیری کمک نکرده است.

وی با اشاره به اینکه، ده‌ها میلیارد دلاری نیز که غرب می‌خواهد به اقتصاد اوکراین بفرستد، محکوم به همان شکست خواهد بود، اظهار داشت: تمامی این کمک ها، وضعیت در منطقه درگیری و روند "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha