۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85326147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: بیش از ۱۸ میلیون نفر در میانمار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

تهران- ایرنا- سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۱۸ میلیون نفر معادل یک‌سوم از جمعیت میانمار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: میانمار در آستانه سال ۲۰۲۴ به دلیل عمیق‌تر شدن بحران انسانی که از زمان قدرت گرفتن ارتش در فوریه ۲۰۲۱ شدت گرفته، در یک سراشیبی قرار گرفته است و مردم در ترس زندگی می‌کنند.

این گزارش افزود که اکنون ۱۸.۶ میلیون نفر از مردم میانمار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون افزایش داشته و ۱۹ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ شده است.

«مارکولوئیجی کورسی» هماهنگ‌کننده موقت سازمان ملل در امور میانمار گفت: کودکان بار اصلی این بحران را تحمل می‌کنند و ۶ میلیون نفر از آنان در نتیجه آوارگی، متوقف شدن خدمات بهداشتی و آموزش، ناامنی غذایی و سوءتغذیه و مشکلات روحی و روانی به کمک نیاز دارند.

گزارش سازمان ملل حاکی است که حدود ۲.۶ میلیون نفر از مردم میانمار از یازدهم دسامبر (۲۰ آذر) آواره شده‌اند و انتظار می‌رود «خشونت و مناقشه در سال ۲۰۲۴ وخیم‌تر شود.»

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل خواستار دریافت ۹۹۴ میلیون دلار برای کمک به ۵.۳ میلیون نفر میانماری شد که برای ارائه این کمک‌ها در اولویت قرار دارند.

کورسی تاکید کرد: زندگی میلیون‌ها نفر در خطر قرار دارد و ما نباید اجازه بدهیم که میانمار فراموش شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha