سه قطعه پرنده"سهره طلایی"به دامان طبیعت کهگیلویه بازگشت

یاسوج-ایرنا- رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه با اشاره به کشف ۳ قطعه پرنده سهره طلایی از یک متخلف گفت: پس از تیمار شدن، آن پرندگان به طبیعت این شهرستان بازگشت داده شدند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، "روح الله عزیزی" گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه حین گشت در محور دهدشت – پاتاوه متوجه حضوریک نفر متخلف با همراه داشتن ۳ قطعه پرنده سهره طلایی زنده گیری شدند که به ضبط آنها و اعمال قانون اقدام کردند.

عزیزی با تاکید بر قانون گفت: مطابق با قانون خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده که پرنده های محبوس شده از متخلف کشف و ضبط شد.

وی، از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه پرنده آسیب دیده مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست یا شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

استان کهگیلویه وبواحمد با توجه به پستی و بلندی های فراوان و تنوع اقلیمی ایجاد شده دارای پوشش گیاهای و جانوری و منابع حیاتی متنوع است که حفظ و نگهداری آنها صرفا با همراهی مردم و طبیعت دوست انجام می شود و ضرورت دارد تهدیدهای این مناطق با همکاری مردم به حداقل برسد.

کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است حدود یک سوم از مساحت استان را ناهمواری ها و ۸۰ درصد مساحت آن جنگل و مرتع تشکیل داده است.

هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های "دنا" با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، "دنای شرقی" با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، "خاییز سرخ" با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، "خامی" با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، "دیل" با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، "سولک" با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و "سیوک" با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

این استان ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: "کوه حاتم تلرش" حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، "پادنای سمیرم"، "ماغر" در شهرستان بهمئی، "لار" در شهرستان باشت، "خرم ناز" در بویراحمد و "کوه اشکر" در شهرستان چرام است.

کهگیلویه و بویراحمد یک پارک ملی "دنا" با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha