کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برگزاری یک دوره کارگاه ‌آموزش متاورس برای مدیران گردشگری و فعالان بخش خصوصی این صنعت برنامه‌ریزی کردیم.

مهدیه بُد در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا به اهمیت افزایش آگاهی مدیران فعال در حوزه صنعت گردشگری درباره هوش مصنوعی و متاورس اشاره کرد و گفت: بدون تردید توسعه و نفوذ این نوع فناوری‌ها در ابعاد مختلف زندگی اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین این ضرورت احساس شد که در لایه‌های مدیریتی تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا حوزه گردشگری در هر دو بخش دولتی و خصوصی، یک دوره کارگاه ‌آموزش متاورس برگزار کنیم.

وی بر ضرورت تدوین قوانین مربوط به حوزه فناوری‌های جدید مانند متاورس و هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: اگر به همین منوال دست روی دست بگذاریم بدون آگاهی و آشنایی وارد جهان هوش مصنوعی و متاورس شویم، این فناوری قطعا تهدیدزاست، بنابراین پیش از هر اتفاق و آسیبی سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران باید مسائل حقوقی این حوزه‌ها را بررسی و قوانین آن را تدوین کنند.

اگر به همین منوال دست روی دست بگذاریم بدون آگاهی و آشنایی وارد جهان هوش مصنوعی و متاورس شویم، این فناوری قطعا تهدیدزاست

معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دیجیتال‌سازی آثار میراث فرهنگی اولویت ما است، اخیرا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم همکاری امضا کردند که پژوهشگاه میراث فرهنگی متولی اجرای بندهای حوزه فناوری این تفاهم شده است.

وی گفت: طراحی نرم‌افزارهای موزه‌ای‌، تدوین اطلس‌های مختلف حوزه میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس، جلب توجه و تمرکز استارتاپ‌ها و دانش بنیان‌ها به سمت فعالیت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است، البته برنامه‌های آموزشی رویکرد و محور اصلی ما در هر کدام از این بخش‌هاست.

بُد تاکید کرد: از هر طرف به حضور استارتاپ‌های حوزه فناوری در حوزه میراث فرهنگی نگاه کنیم، رابطه برد-برد است، حضور استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها مسیر معرفی آنچه را که باستان‌شناسان و کاوشگران ما از دل خاک بیرون می‌آوردند به جامعه خودمان و جهانیان، تسهیل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha