۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85326598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان جنوبی وصول شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در استان وصول شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز سه‌شنبه در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: دستگاه اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف با محوریت تعزیرات حکومتی متولی نظارت در سطح بازار برای رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم تعزیراتی هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به نظارت‌های انجام شده در سطح بازار، باید در مدل بازرسی‌ها تجدیدنظر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف ما در بازرسی‌ها جریمه کردن مردم نیست بلکه خروجی نظارت‌ها باید رعایت سلامت و پایداری بازار و جلوگیری از گران‌فروشی باشد.

اشرفی با تاکید بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان برای تحلیل تخصصی آمار و اطلاعات بیان کرد: با توجه به کمبود نیروهای نظارتی، نیاز است که طرح نظارتی مدون و منسجمی برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شود.

وی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار استان در آستانه شب یلدا تاکید کرد و افزود: نیاز است مکان‌هایی در راستای استمرار، همفکری و هم‌افزایی بازرسی‌ها ایجاد شود.

وی گفت: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهتر از گذشته استفاده شود و مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات، متفاوت باشد و از حالت جریمه‌ای خارج و از ابزارهای مدیریتی دیگر استفاده شود.

اشرفی خاطر نشان کرد: در تامین اقلام اساسی برای ماه‌های پایان سال و ایام عید نوروز و ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد.

۸۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان جنوبی وصول شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: سازمان تعزیرات رسیدگی به پرونده‌ها در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات و همچنین در حوزه بهداشت، درمان و دارو را برعهده دارد.

علی محدثی‌نیا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است، افزود: تاکنون هشت هزار و ۸۶۹ پرونده تخلف رسیدگی شده و متهمان به پرداخت سه هزار و ۸۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی افزود: برای پنج هزار و ۷۲ فقره اجرای احکام صورت گرفته که از این تعداد پنج هزار و ۱۲ فقره پرونده مختومه شده است.

محدثی‌نیا با اشاره به اینکه در سال جاری ۸۱ درصد جرائم پرونده‌های تخلف معادل هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال وصول و به خزانه دولت واریز شده است، بیان کرد: در سال جاری تعداد پرونده‌های حوزه کالا و خدمات هزار و ۶۳۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ۲۲ درصدی ورودی پرونده‌های بهداشت و درمان در سال جاری خبر داد و گفت: ورودی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تخلفات مربوط به گران فروشی و نبود درج قیمت، ارائه نکردن فاکتور و عرضه خارج از شبکه بوده است.

محدثی‌نیا بیان کرد: طرح نظارتی شب یلدا از ۱۵ تا ۳۰ آذر ماه در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر با حضور بازرسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در حال برگزاری است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: در راستای حقوق مصرف‌کننده، طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذرماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

علی سرگلزایی با بیان اینکه در این طرح، در مبادی تامین کالا ورود داشته‌ایم تا کالاها به قیمت پایین‌تری به دست مردم برسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ بازرس در قالب ۱۵ تیم سطح بازار را نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به بازگشایی نمایشگاه شب یلدا از روز گذشته در بیرجند گفت: قیمت کالاهای عرضه‌شده در نمایشگاه شب یلدا، ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha