۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85326603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: نظام مدیریتی، نیازمند دانش بومی است

یزد-ایرنا-استاندار یزد گفت: نظام مدیریتی ایران نیازمند شناسایی، گردآوری، سازماندهی و استفاده از تجربیات و منابع ارزشمند دانش بومی است که طی سالیان گذشته به دست آمده و اکنون در خطر فراموشی است.

به گزارش ایرنا، "مهران فاطمی" روز سه‌شنبه در مراسم آغاز بکار چهارمین دوره از نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش وزارت کشور در یزد، افزود: امروز در استانداری‌ها بسیاری از موضوعات با آزمون و خطا دنبال می‌شود چراکه تاکنون سازو کار مشخصی برای مستندسازی و بهره‌گیری از تجارب سازمانی وجود نداشته است.

وی اظهار داشت:از برگزاری این رویداد در استان یزد استقبال و برای میزبانی رویدادهای مشابه اعلام آمادگی می کنیم چون برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت باعث حذف خطاهای احتمالی و تسریع در خدمت رسانی بهتر به مردم می شود .

استاندار یزد گفت: برگزاری پودمان های آموزشی و نقش آنها در بهبود عملکرد ادارات انکار ناپذیر است و می تواند نقطه عطفی در استقرار نظام جامع مدیریت دانش در مجموعه وزارت کشور باشد.

مدیر ارشد دانش و دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور نیز در این نشست گفت: وزارت کشور بر استقرار پایدار راهکارهای مدیریت دانش در این وزارتخانه، استانداری‌ها و سازمان های تابعه تاکید دارد.

مرتضی حسنی افزود: طراحی و استقرار نظام جامع مدیریت دانش در وزارت کشور و زیر مجموعه‌های این وزارت خانه از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور کار مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور قرار گرفته و تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد:از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد ساختار راهبری و اجرایی مدیریت دانش تحت عنوان چارچوب حاکمیتی مدیریت دانش، راه‌اندازی سکوی هم‌اندیشی کارکنان وزارت کشور، خبره‌یابی و تشکیل مخزن استعداد، آموزش و فرهنگسازی اشاره کرد

مدیر ارشد دانش و دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور گفت: انتظار می‌رود با پیشرفت برنامه ها در این حوزه ضمن ایجاد حافظه سازمانی و توسعه یادگیری در مجموعه وزارت کشور، مسیر دستیابی به هوش سازمانی تسهیل شود.

حسنی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت برنامه‌ها و لزوم گسترش راهکارهای مدیریت دانش در سطح کشور نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش با هدف تربیت مربی، مجری و مشاور مدیریت دانش ،گامی مهم در جهت توسعه مدیریت دانش در سازمان‌های دولتی به شمار می‌رود.

وی افزود: در این پودمان ۱۳۰ نفر از پرسنل جوان و توانمند وزارت کشور با بررسی سوابق علمی و اجرایی انتخاب شده و در قالب چهار گروه آموزش‌های عمومی و تخصصی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

محمد حسین پارسائیان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز در این نشست گفت: در جهان امروز دانش به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه‌های سازمان‌ها به شمار می رود و استفاده از راهکارهای مدیریت دانش برای سازمان‌های ایرانی بیش از پیش ضرورت دارد .

چهارمین دوره از نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش وزارت کشور با حضور ۴۰ نفر از کارکنان منتخب وزارت کشور از ستاد و استان‌های یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان، لرستان و آذربایجان شرقی با هدف تربیت مربی و توانمندسازی پرسنل وزارت کشور در راستای گسترش و اجرای موثر راهکارهای مدیریت دانش از امروز سه شنبه ۲۸ آذر در مجتمع فولاد آلیاژی یزد آغاز شد و تا پنجشنبه ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha