هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان رضوی پرداخت شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به عشایر این استان پرداخت شده است.

محمد حسین جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات پرداختی به عشایر در راستای حمایت از آنان و از محل منابع تسهیلات پرواربندی و سایر منابع بانکی در راستای خرید علوفه و پرواربندی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هر خانوار عشایری ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات در این قالب دریافت کرده است، اظهار کرد: مجموعا هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری از این تسهیلات بهره مند شدند.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی در ادامه گفت: همچنین از محل تسهیلات قرص الحسنه بند ب تبصره ۱۸ معادل ۲۳۰ میلیارد ریال به عشایر استان طی همین مدت پرداخت شد.

جعفری با بیان اینکه خراسان رضوی پانزدهمین استان عشایری کشور است، ادامه داد: این تسهیلات با هدف اشتغالزایی، مشاغل خانگی و تولیدات عشایری پرداخت شد.

هم اکنون هشت هزارو ۲۰۰ خانوار عشایری با حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت در استان طبق آخرین آمار زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.

خراسان رضوی نیز دارای ۳۵ طایفه عشایری با ۸۲۰۰ خانوار شامل ۳۳ هزار و ۴۵۶ نفر است که در۱۶ شهرستان و ۳۶۴ محله عشایری پراکنده اند و ۲۴ درصد مراتع استان را در اختیار دارند و در ۶۰ درصد مراتع استان قلمرو ترددی دارند.

مشهد، کلات، سرخس، چناران، قوچان درگز، نیشابور، سبزوار، خوشاب، خواف، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ، فیروزه و داورزن از شهرستان های دارای عشایر در خراسان رضوی است.

عشایر خراسان رضوی ۹۳۵ هزار واحد دامی در اختیار دارند و بر این اساس ۱۲ درصد جمعیت دام استان به این جامعه تعلق دارد و آنان با تولید حدود ۱۵ درصد گوشت قرمز استان (۱۳ هزار و ۷۰۰ تن)، ۲۶ هزار تن انواع فرآورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم و کرک و همچنین با تولید ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع صنایع دستی، نقش بسزایی در اقتصاد این خطه ایفا می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha