معاون استاندار: رسانه های آذربایجان‌غربی برای افزایش جمعیت فرهنگ‌سازی کنند

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اقناع و فرهنگ سازی نیاز اصلی برای افزایش جمعیت در جامعه امروزی است که در این خصوص رسانه ها اصلی ترین نقش را بر عهده دارند.

رضا ابراهیمی روز سه شنبه در شورای جمعیت آذربایجان‌غربی افزود: اقناع و حساس سازی خانواده ها در این زمینه نیز موضوعی است که باید مورد توجه بوده و در اولویت کاری مسوولان و رسانه ها قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: پیگیری مشوق های قانونی جوانی جمعیت باید در دستور کار بوده و در کنار تمام این اقدامات لازم است اتاق وضعیت جمعیت نیز در آذربایجان‌غربی راه اندازی شود.

وی ادامه داد: اقدامات مقدماتی در زمینه اتاق وضعیت جمعیت استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیز لازم به پیگیری و انجام است و برای هر ۲۰ شهرستان در استان لازم است یک اتاق وضعیت تشکیل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در زمینه تامین مسکن نیز اتفاقات خوبی در استان در حال تحقق است، اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت باید به عنوان یکی از اولویت‌های مسوولان استانی مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

ابراهیمی با تذکر به دستگاههای آموزش و پرورش و بنیاد مسکن در این زمینه اضافه کرد: مسوولان دستگاههای عضو شورا لازم است در تمامی جلسات حضور داشته باشند تا ضمن بررسی کامل اقدامات، زمینه برای اجرای بسیار بهتر مصوبات فراهم شود.

وی ادامه داد: هر چند مسایل اقتصادی و معیشتی در افزایش جمعیت نقش دارد ولی مسایل فرهنگی مهمتر بوده و تمامی این مسایل باید شناسایی، بررسی و راهکارهای موثر از طریق تحقیق و پژوهش ارائه شود.

وی ادامه داد: سبک زندگی شهروندان رو به تغییر است و باید در این زمینه اقدامات جدی با هدف تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha