معاون استاندار: نبود آموزش صحیح پاشنه آشیل رشد جمعیت است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ سازی ضعیف و کمبود آموزش صحیح، پاشنه آشیل توسعه و رشد شاخص‌های جمعیتی در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در کارگروه جمعیت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمامی مراحل جمعیت شناسی از بعد توسعه مستلزم فرهنگ سازی و آموزش است که متاسفانه در این خصوص ضعف داریم و باید در امتداد این مسیر تاثیر گذارتر عمل کرد.

وی افزود: مهمترین مساله امروز جامعه ما، موضوع جمعیت و رشد آن است که با همه توان برای خروج از وضعیت نامطلوب باید تلاش کرد تا جامعه در مسیر شاخص های رشد جمعیتی حرکت کند.

وی با تاکید بر لزوم سرعت در ارتقای شاخص های رشد جمعیتی بیان کرد: پنج سال برای ترمیم چاله جمعیتی فرصت داریم اما این فرصت بسیار زود به اتمام می رسد و نباید از آن غافل ماند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در حوزه آموزش در خط اول این جبهه هستند و نقش تاثیر گذارتری در حوزه آموزش صحیح دارند.

ابراهیمی با اشاره به شکل گیری اتاق وضعیت در استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این اتاق، حلقه مفقوده حوزه جمعیت است که به زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود تا با نقشه راه، مسیر گشا باشد.

وی گفت: نحوه کارکرد اتاق وضعیت به این شکل است که کل جامعه، روستا به روستا و بخش به بخش مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌گیرد و نسبت به هر منطقه نقشه راه جداگانه جمعیتی تبیین می‌شود و تصمیمات منطقه‌ای گرفته می‌شود.

وی افزود: برخی جوانان صرفا با احساسات خود به سمت ازدواج حرکت می‌کنند و همین موضوع در کوتاه ترین زمان موجب جدایی و طلاق می‌شود چراکه این جوانان از سمت خانواده و جامعه متاسفانه آموزشی در زمینه تامل، تحمل، صبر و دیگر شاخص‌های زندگی دریافت نکرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش‌های جدید با این سیاست راهبردی باید در آذربایجان‌غربی راه اندازی شده و شکل بگیرد.

ابراهیمی با اشاره به لزوم فضاسازی محیطی اظهار کرد: شهرداری ها و دهیاری ها باید در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی های محیطی در جامعه شهری و روستاها و حتی در جاده‌ها ورود جدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha