۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85326864
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی در مشهد شناسایی شد

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85326864
۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی در مشهد شناسایی شد

مشهد- ایرنا- معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: ۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی جدید و محل تجمع آب در مشهد طی سال جاری شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با هدف پیشگیری از آبگرفتگی بیش از ۳۲۲ کیلومتر کانال های هدایت آب سطحی در مشهد لایروبی شده است. اکنون هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال هدایت آبهای سطحی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی بیان کرد: برای عملیات زمستانه امسال ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع آوری آب سطحی، ۲۰۶ دستگاه برف روب، ۷۰۰ عدد باکس شن و نمک و ۲۰ باب سوله نگهداری تجهیزات و انبار نمک در سال جاری پیش بینی و تجهیز شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین ۲۷۱ دستگاه انواع پمپ شامل الکترو پمپ کف کش و لجن کش و موتور پمپ های سیار و خود مکش نیز فعال شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری در عملیات زمستانه، افزود: ۱۴۳ حلقه چاه جذبی در نقاط فاقد شبکه جمع آوری آبهای سطحی و نقاط مستعد آبگرفتگی حفر و لایروبی شده و سامانه‌های ارتباطی و نظارت تصویری به روزرسانی و ارتقا یافته است.

یعقوبی ادامه داد: تامین مواد یخ زدا، بازدید از تاسیسات سطوح غیر همسطح، آموزش عوامل کارگری، برگزاری مانورهای لحظه صفر در مناطق، اعلام نقاط بحرانی به حوزه معاونت عمرانی جهت رفع نواقص و بروزرسانی دستورالعمل ها و فرآیندها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال برای عملیات زمستانی و لایروبی کانال های هدایت آب سطحی، حفر و لایروبی چاه های جذبی، تامین تجهیزات حوادث غیر مترقبه، خرید شن و نمک و توزیع باکس شن و نمک هزینه شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: همچنین به منظور سنجش آمادگی عوامل خدمات شهری در فصل زمستان، مانور عملیات زمستانه سوم دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

همه ساله در پی بارندگی های شدید و رگباری نقاطی از مشهد دچار آبگرفتگی می شوند که با اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری موارد آبگرفتگی ها در سطح شهر رو به کاهش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha