۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴
کد خبر: 84586361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور عملیات زمستانه شهرداری مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- مانور آغاز عملیات زمستانه شهرداری مشهد با هشت هزار نیرو و تجهیزات روز چهارشنبه در این کلانشهر برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با توجه به حجم فعالیت‌ها و تنوع خدمات شهرداری تمام کارکنان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری در ایام سال به صورت ۲ یا سه نوبته فعال هستند.
مهدی یعقوبی افزود: در برخی فصول نیاز است خدمات ویژه ای ارائه شود تا خللی به خدمات رسانی عادی وارد نگردد، در فصل زمستان نیز با توجه به احتمال بارش باران، برف و یخبندان باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به آماده سازی بیش از ۴۵۰ خودرو سنگین و نیمه سنگین و آموزش بیش از هشت هزار نیروی خدمات شهری ادامه داد: مدیریت شهری مشهد با تمام توان آماده خدمات رسانی در زمستان است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در بارندگیهای سالهای گذشته حدود ۳۴۰ نقطه شهر دچار آبگرفتگی می شد که این نقاط شناسایی و تاکنون مشکل آبگرفتگی حدود ۲۰۰ نقطه از این تعداد توسط معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و شهرداری های مناطق برطرف شده و مابقی نیز در دستور کار است.
وی افزود: در سال جاری نیز حوزه خدمات شهری حدود ۴۶۰ کیلومتر از کانال های سطح شهر را با اولویت بندی لایروبی کرده است.
یعقوبی ادامه داد: تقاطع های غیر همسطح و پلها یکی از نقاط کلیدی هستند که برای رفع آبگرفتگی احتمالی آنها حدود ۷۶ پمپ تجهیز و آماده سازی و به همراه ژنراتورهای برق اضطراری درمحل این تقاطع ها نصب شده‌اند.
وی گفت: همچنین بیش از ۱۵۰ پمپ سیار و  ۶۰ پمپ لجن کش بین شهرداری مناطق این کلانشهر توزیع شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در مجموع در حوزه خدمات شهری بالغ بر ٦٥ دستگاه بیل برف روب سنگین و ۱۰۵ دستگاه برف روب نیمه سنگین، ۲۲ دستگاه خودرو نمک پاش، ۶ دستگاه خودرو محلول پاش، ۴۹دستگاه گریدر، ۴۰ دستگاه مینی لودر و تعداد بسیاری خودرو و بالابرهای مورد نیاز برای فضای سبز جهت خدمات رسانی در زمان بارش برف و باران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در کنار تجهیزات و ماشین آلات مختلف در زمان وقوع بارش ها از ٦ هزار نیروی پاکبان و ۲ هزار و ٢٠٠ نیروی فضای سبز نیز استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha