۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85327168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهنمای خرید و لیست قیمت ترموود

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 85327168
راهنمای خرید و لیست قیمت ترموود

ترموود از جمله محصولات پرکاربردی است که به دلیل کیفیت مناسب، همواره به عنوان جایگزینی ایده‌آل برای چوب‌های طبیعی مطرح شده‌ است. باید توجه داشت که این نوع چوب، محصولی شیمیایی نیست، چون از چوب طبیعی تهیه شده‌ است. در این مقاله با راهنمای خرید و لیست قیمت ترموود آشنا می شوید.

از مدت‌ها قبل کارشناسان به دلیل ناپایداری، چوب را حرارت می‌دادند تا از این طریق مقاومت آن را افزایش دهند و لذا نام آن را ترمووود گذاشتند. این نوع کالا در واقع چوب حرارت دیده با مقاومت بسیار بالا است که به آن چوب اصلاح شده با حرارت نیز می گویند.

این محصول بعد از حذف اکسیژن، با دمای بیش از ۱۸۰ درجه سانتیگراد دچار تغییرات اساسی و قابل توجهی می‌شود. حرارت موجب تقویت موادی در سلول‌های دیواره چوب (لگنین، سلولز و همی سلولز) می‌شود که در نهایت سختی و استحکام آن را چندین برابر بالا می‌برد. همچنین گاهی چوب با گاز نیتروژن، روغن داغ و یا بخار آب حرارت لازم را می‌بیند که البته قیمت چوب بعد از این فرایند چندین برابر می شود.

نکات مهم برای خرید ترمووود

خرید این نوع چوب‌ها با هزینه‌های زیادی همراه است، به همین دلیل معمولا انتخاب آنها با دقت بالایی صورت می‌گیرد. برای اینکه بتوانیم بهترین محصول را شناسایی و تهیه نماییم، باید بعضی از نکات را درنظر داشته باشیم.

  • این چوب‌ها معمولا از درختان کاج منطقه اسکاندیناوی تولید می‌شوند، لذا باید گره آنها به صورت پروانه‌ای و منظم باشد، در غیر این صورت غیر استاندارد خواهند بود.
  • ضخامت استاندارد این نوع چوب‌ها حدود ۱۸ تا ۲۱ میلیمتر است و باید هنگام خرید به این نکته مهم توجه داشت.
  • خرید ترمووود با کیفیت، نیازمند تجربه و دقت بسیار بالایی است، به همین دلیل هرگز نباید بر روی آنها ترک ایجاد شده باشد، چون در طولانی مدت باعث آسیب‌های جدی به محصول می‌شود.
  • شناسایی چوب اصل و تقلبی اصلا کار ساده‌ای نیست و اگر دنبال محصولی قابل قبول و مستحکم هستید، ضمن مقایسه چوب‌ها با یکدیگر، حتما با کارشناس این حوزه مشورت نمایید.
  • اگر در زمان خرید، ترمووود دارای مغزی روشن بود، بدون تردید از استانداردهای مورد نظر فاصله دارد، چون روند حرارت دهی چوب به طور کامل و صحیح انجام نشده است.
  • لکه‌های تیره بیانگر پوسیدگی هستند و هرگاه آنها را بر روی محصول مشاهده کردید، نشانگر کیفیت پایین آن می‌باشد.
  • برای خریدی مطمئن می‌توانید ابتدا و انتهای الوارهای چوبی ترمووود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که چوب از مغز درخت جدا و ترمو شده باشد و تنها در چنین حالتی دارای کیفیت برتر خواهد بود.
  • سطح صیقلی ترمووود اصل، قابل مقایسه با نوع تقلبی آن نیست. چوب‌های استاندارد اسکاندیناوی در شمال اروپا معمولا دارای رنگ بخصوصی بوده و گره‌های آنها به صورت پروانه‌ای هستند. توجه داشته باشید هر چه رگه‌های آن بازتر باشد، به این معنا است که احتمال ترک خوردن محصول زیاد است.

راهنمای خرید و لیست قیمت ترموود

عوامل موثر بر قیمت ترمووود

قیمت این محصولات چوبی معمولا به دلیل تنوع در بازار با نرخ‌های متنوعی به خریداران عرضه می‌شود، اما اگر بخواهیم عوامل موثر بر قیمت ترموود را مورد بررسی قرار دهیم، باید فاکتورهای مهم زیر را در نظر داشته باشیم.

  • نوع مواد اولیه
  • اندازه و ضخامت
  • رنگ محصول
  • بکارگیری نوع تکنولوژی
  • مقدار عرضه و تقاضا
  • هزینه‌ تولید
  • نوسانات ارز

راهنمای خرید و لیست قیمت ترموود

بخشی از لیست قیمت ترمووود در سایت پیوان

در پایان

برای محاسبه قیمت ترمووود، کارشناسان از ابعاد آن(مترمربع) استفاده می‌کنند، به این معنا که هر چقدر ابعاد محصول زیادتر باشد، متناسب آن قیمت نیز بیشتر می‌شود. به عبارت دقیق‌تر برای محاسبه نرخ این چوب باید مساحت محصول را در قیمت هر متر مربع ضرب کنید. گفتنی است که ضخامت چوب نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار است. خرید چوب ترمووود نیازمند آگاهی و تجربه فراوانی است، لذا پیشنهاد می کنیم که برای خریدی مناسب ضمن مراجعه به سایت پیوان و اطلاع از قیمت های روز، از مشاوره و راهنمایی کارشناسان چوب این شرکت بهره مند شوید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha