۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85327395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان به نمایش درآمد

اهواز- ایرنا - بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان همراه با یازدهمین فن بازار روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی در نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، رییس پارک علم و فناوری خوزستان روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان به همراه یازدهمین نمایشگاه فن بازار گشایش یافته و آخرین دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشکده‌ها در حوزه پژوهش و فناوری در معرض نمایش علاقمندان قرار دادند.
محمد راضی جلالی افزود: کشور ما به توفیقات خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دست یافته که پیشرفت در فناوری‌های هسته ای، نانو، سلول‌های بنیادی نمونه ای از آنهاست.

دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان به نمایش درآمد
وی اظهارکرد: اساتید و فناوران خوزستان در شرکت‌های دانش بنیان، دانش خود را در حوزه‌های مختلف به محصول تبدیل کردند و در بخش های زیادی نیاز استان و کشور به واردات تجهیزات و کالا مرتفع شد.
راضی جلالی ابراز امیدواری کرد: با توسعه پژوهش و فناوری و بهره‌مندی از ایده های جدید و حمایت نهادهای متولی شاهد توسعه این صنایع باشیم.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری گفت: این نمایشگاه با ارائه اطلاعات و دستاوردهای پژوهشی، جرقه ای در ذهن دانشجویان ایجاد می‌کند تا ایده‌های خود را به پدیده تبدیل کنند.

دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان به نمایش درآمد
وی با تاکید بر اینکه کلیه دستاوردهای نمایشگاه بر پایه آموزش و پژوهش است ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم به عنوان محصول محور و فناور حرکت می‌کنند این در حالی است که در گذشته فقط بر مبنای آموزش بود.

راضی جلالی بیان کرد: در سال‌های اخیر با حمایت مقام معظم رهبری و تلاش پژوهشگران، دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم پیش می‌روند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان افزود: این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط گرفتن پژوهشگران با یکدیگر است تا بتوانند دغدغه ‌های خود را با سایر ارگان‌ها مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ سازمان و دستگاه اجرایی در این نمایشگاه شرکت کردند گفت: در کنار این مجموعه نیز ۳۰ شرکت دانش‌بنیان استان حضور دارند که یکی از آنها امسال، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، هفته پژوهش و فناوری امسال در سطح استانی از ۱۱ تا ۱۷ آذر و در سطح ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم و با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نهادهای مرتبط در دیگر دستگاه‌ها برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha