۲ متخلف محیط زیست اقلید دستگیر شدند

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبر: 85327464
۲ متخلف محیط زیست اقلید دستگیر شدند

شیراز-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: ۲ متخلف محیط زیست که مبادرت به شکار مرغابی در مناطق حفاظت شده این شهرستان کرده بودند به همراه ۲ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

علی بخش نجاتی چهارشنبه با تشریح اقدامات انجام شده برای دستگیری و معرفی این متخلفان به مرجع قضایی گفت: تالاب‌ها و بیشه زارها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی مرغابی و پرندگان کنار آبزی نقش بسیاری در ویژگی‌های اقلیمی و بوم‌سازگان‌های هر منطقه و تداوم بقای حیات وحش، تأمین آب شیرین و حفظ تعادل زیستی دارد که باید از آن مراقبت کرد.

نجاتی با بیان اینکه شکار این پرندگان آسیب های فراوان به چرخه زیستی محیط می زند گفت: خشک‌سالی و کمبود آب و شکار بی رویه پرندگان در سال‌های اخیر آثار مخربی بر تنوع زیست محیطی تالاب‌ها و بیشه زارها در این شهرستان گذاشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید خواستار برخورد قاطع و بازدارنده با زیاده خواهان و افرادی که به طبیعت منطقه آسیب می زنند شد و گفت: تالاب‌ها نواحی از بیشه زارهای این شهرستان که با آب شیرین و شور تغذیه می شوند از مناطق نیمه سرد تا دشت‌های بزرگ شهرستان که به اندازه هر عضو دیگر طبیعت در سلامت و حفظ تعادل محیط زیست اثر بخشی دارند نباید مورد تجاوز شکارچیان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha