سیلاب پاییزی بیش از ۲۳هزار میلیارد ریال به راه‌های مازندران خسارت زد

ساری- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خسارت به محورهای ارتباطی ناشی از بارش ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها در پاییز امسال را ۲۳هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن جهانیان روز چهارشنبه به مناسب گرامیداشت روز ملی حمل و نقل در نشست با خبرنگاران افزود :بدلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین، آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محورهای ارتباطی مازندران وارد شد.

وی اظهار داشت: محورهای ارتباطی هراز، محورهای فرعی و روستایی شهرستان های رامسر، تنکابن، چالوس، نور، آمل و سوادکوه از جمله محورهای ارتباطی استان بوده که دچار خسارت شدیدی به جسم راه، ابنیه های فنی و تابلو و علائم و تجهیزات راهداری وارد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در بخش دیگری به اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار راه روستایی و ۹هزار میلیارد ریال اعتبار غیر راه روستایی در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: در سال جاری با توجه به میزان بهره برداری از راه های روستایی ۹۱ کیلومتر با ۲هزار میلیارد ایجاد شد و روکش تقویت راه روستایی به طول ۴۸ کیلومتر با ۷۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

جهانیان با اظهار این که در حال حاضر یکهزارو ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی مازندران در ۲۵۰ روستای بالای ۲۰خانوار فاقد آسفالت است، تصریح کرد: با حمایت و نگاه ویژه دولت سیزدهم مقرر شد تا با همکاری بسیج سازندگی مازندران از محل مولد سازی و وزارت نفت تمامی راه های روستایی استان آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نسبت به سرقت تجهیزات و امکانات راهداری به عنوان یک مشکل در استان اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه شاهد افزایش سرقت کابل، ‌ ترانس برق حتی در داخل تونل ها و تابلو علایم در مسیرهای استان هستیم.

وی به عملیاتی شدن طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جاری اشاره کرد و گفت :‌ در هشت ماه امسال آهنگ اجرای طرح‌های راهداری شتاب گرفته است به طوری که یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۱ کیلومتر کارد ریل، رفع حادثه در چهار نقطه حادثه ، اجرای ۲۴ کیلومتر روشنایی و هفت دور برگردان انجام شد.

جهانیان به اجرای ۱۹۲ کیلومتر عملیات روکش تقویتی با سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، لکه گیری با ۲۵ هزار تن آسفالت با هزینه یکهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: ابنیه فنی ۳۳ دستگاه پل با ۳۸۰ میلیارد ریال، دیوار کاویانی و حایل با ۹۰۰ متر طول و ۲۲۰ میلیارد ریال عملیاتی شد.

این مسوول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به اهمیت ترمیم نقاط رانشی در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۸۰۰ متر طول رانشی و زهکش با ۶۰ میلیارد ریال انجام شد.

جهانیان به راه اندازی راهدارخانه های بلده، کندوان، دودانگه و کجور اشاره کرد و بیان داشت: نظارت بر ۴۶ مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای نیز به صورت ویژه انجام می شود.

وی از در حال ساخت بودن ۱۲ مجتمع رفاهی و خدماتی جاده‌ای استان مازندران اشاره کرد و گفت: امسال در حمل و نقل کالا نیز ۱۴ میلیون تن با ۴۷ درصد افزایش جابجایی انجام شد.

وی بیان داشت: در بخش مسافر نیز امسال با انجام ۶۳۰ هزار سفر سه میلیون مسافر جابجا شدند.

سیلاب پاییزی بیش از ۲۳هزار میلیارد ریال به راه‌های مازندران خسارت زد

اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای لق گیری سنگ محورهای مواصلاتی مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران یکی از طرح های مهم استان را اجرای لق گیری و نصب تور سنگ در محورهای مواصلاتی هراز و کندوان عنوان کرد و گفت: امسال یکهزار میلیارد ریال اعتبار در این بخش در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در سال جاری چهار نقطه از محور کندوان طرح نصب تور سنگ اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha