مدیرکل راهداری مازندران :خرابی آسفالت حدود۳۵۰کیلومتر از راه‌های استان به صفر رسیده است

ساری- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در شرایط سخت تخصیص اعتبار طی سال گذشته تاکنون ۱۲۸کیلومتر از راه های شریانی ،۱۳۵کیلومتر راه روستایی و ۶۰ کیلومتر راه فرعی استان ترمیم و خرابی های آسفالت به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،حسن جهانیان روز یکشنبه به مناسبت ۲۹ آبان ماه روز یادمان قربانیان سوانخ رانندگی در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که مازندران با ۱۰ هزارو ۴۰۰ کیلومتر راه های اصلی ، فرعی و روستایی فقط حدود سه درصد راه کشور را دارد ،اما ۸.۵درصد از متوسط تردد ها در این خطه شمالی انجام می شود، افزود: از آن جایی که مازندران نقش ملی مهمی در حمل کالا و جابجایی انواع محصولات به خصوص محصولات کشاورزی را دارد، اما اعتبارات برای نگهداری این راه ها که بیشتر ازظرفیت و توان آن زیر بار ترافیکی می رود ، اندک است.

وی اعتبارات استانی سال گذشته راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران را در بخش راه روستایی و فرعی ۵۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار امسال به ۳۶۰ میلیارد تومان کاهش یافت ، البته اعتبار ملی راه های مازندران با ۳۰ درصد افزایش امسال ۷۰۰میلیارد تومان شده است.

وی با توضیح این که طبق مقررات اعتبار نگهداری راه های روستایی و فرعی باید از محل بودجه استانی تامین شود ، گفت: با توجه به نقش مهم راه های روستایی و فرعی استان در جابجایی کالا نیاز به حمایت ویژه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران راه های شریانی استان را ۲هزارو ۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت : طبق آنالیز صورت گرفته، ۳۹درصد از راه های شریانی استان خرابی زیاد، ۱۳ درصد خرابی متوسط و ۴۹ درصد دارای رویه مناسب است.

جهانیان وضعیت خرابی آسفالت راه های روستایی و فرعی استان را بالا دانست و افزود: بررسی ها نشان می دهد که از مجموع هفت هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی استان که ۴هزارو ۴۰۰ کیلومتر آن آسفالته است، ۳۱درصد خرابی زیاد، ۴۴درصد خرابی متوسط و فقط ۲۵درصد آسفالت مناسب دارد.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای مازندران از مجموع یکهزار کیلومتر راه فرعی استان ، ۳۱درصد دارای خرابی زیاد، ۱۹ درصد خرابی متوسط و ۵۰ درصد نیز وضعیت مناسبی دارد.

وی اعتبار برای جبران خرابی های آسفالت راه های شریانی و روستایی مازندران را حدود سه هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این سالانه برای نگهداری راه های استان با توجه به ارزش حدود ۴۲هزار میلیارد تومانی آن ، طبق استاندارد بین المللی به ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سالانه کمتر از ۲۰ درصد آن تامین اعتبار و محقق می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای طرح مشارکتی ۵۰ کیلومتر آسفالت راه فرعی دراستان خبر داد وگفت:دراجرای این طرح قیرآسفالت توسط دولت تامین می شود.

مدیرکل راهداری مازندران :خرابی آسفالت حدود۳۵۰کیلومتر از راه‌های استان به صفر رسیده است

افزایش نصب ۳۴ دوربین ثبت تخلف در راه های مازندران

وی با بیان این که در حال حاضر ۱۰۲ دوربین ثبت تخلف در را ه های شریانی استان مازندران نصب و فعال است، گفت با هماهنگی و خرید جدید ،نصب ۳۴ دوربین نیز با اولویت در ۲ محور سوادکوه و کندوان در حال انجام است.

جهانیان به اهمیت نصب دوربین نظارتی و پایش تصویری ترافیکی در راه های مازندران اشاره کرد بیان داشت: اکنون ۱۰ دوربین جدید نیز خریداری شده است که در محورهای سوادکوه ، ساری به کیاسر و محور کندوان نصب می شود.

وی به اهمیت حمل و نقل و ساماندهی پایانه های بار بری ها در مازندران اشاره کرد و گفت: نصب دوربین پلاک خوان و نوبت دهی الکترونیکی در پایانه های باری نوشهر و کارخانه سیمان نکا در حال انجام است.

این مسوول راهداری مازندران افزایش تناژ در حمل و نقل ناوگان باری را از مشکلات و چالش های جدی در نگهداری راه های استان عنوان کرد و گفت: طبق آمار در هفت ماهه امسال ۱۴ میلیون تن کالا و سه میلیون مسافر در استان جابجا شده است.

وی متوط عمر ناوگان باری مازندران را ۲۵ سال و ناوگان مسافری یعنی اتوبوس را ۱۵سال عنوان کرد و گفت: به دلیل استقبال مردم استان به سفر های زیارتی ،همواره با کمبود ناوگان مسافر بری اتوبوس مواجه هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خصوص تصادفات جاده ای در استان گفت: طبق بررسی های بین المللی عامل انسانی ، راه ، محیط و وسلیه نقلیه در تصادقات جاده ای نقش اصلی را دارند که بر طرف کردن نقاط حادثه خیز از مهمترین وظایف راهداری است.

جهانیان ادامه داد: از ۲۱۹ نقطه حادثه خیزی که در را ه های مازندران شناسایی شده است تا کنون ۱۴۲نقطه آن رفع حادثه شده است ، همچنین در همین راستا راهداری مازندران ایجاد ۱۳ دوربرگردان را در دست اجرا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha