۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85327769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارکینگ‌های شهرداری اردبیل هوشمند می‌شود

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85327769
پارکینگ‌های شهرداری اردبیل هوشمند می‌شود

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از تلاش‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در راستای اجرای طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دلاور زارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امکان کنترل وضعیت پارکینگ‌های شهرداری با اجرای این طرح میسر می‌شود، گفت: در این راستا پارکینگ میدان میوه و تره‌بار اردبیل در چند روز آینده به عنوان نخستین پارکینگ هوشمند در سطح شهر رونمایی و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: تابلوهای ظرفیت، سنسورهای تشخیص، راه‌بند، دوربین‌های پلاک‌خوان، دوربین‌های کنترل بار، دستگاه ارائه خودکار کارت و نصب نمایشگرهای آن، اختصاص شماره کارت به خودروها با استفاده از دستگاه رومیزی و شناساندن آن‌ها به سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ‌ها به عنوان زیرساخت‌های این طرح از سوی کارشناسان مربوطه در حال نصب است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر که در مرحله نخست طرح قرار داریم، نسبت به هوشمندسازی پارکینگ میدان میوه و تره‌بار اردبیل اقدام شده و با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز در نزدیک‌ترین زمان ممکن سایر پارکینگ‌های شهرداری نیز به این تجهیزات مجهز خواهند شد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش قابل توجه رفت و آمد خودروها در هسته مرکزی اردبیل به ویژه در چند سال گذشته، ایجاد ترافیک سنگین در اوقات مختلف شبانه‌روز از یک سو همچنین کمبود فضا برای پارک خودروها در خیابان‌های منتهی به مرکز شهر و در راستای کنترل هوشمند ترافیک این طرح در اردبیل اجرا می‌شود.

اردبیل که جمعیتش به حدود ۶۴۰ هزار نفر در چند سال گذشته افزایش یافته، با توجه به قرار گرفتن بازار قدیمی و تعدادی از اثرهای تاریخی به عنوان جاذبه‌های گردشگری در کنار تجمع و تمرکز صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی از جمله استقرار تعداد قابل توجهی از پزشکان در ساختمان‌های واقع در مرکز شهر، با پدیده ترافیک سنگین در این محدوده روبه‌رو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha