۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 5426
کد خبر: 85327818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حاجی بابایی: اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از لوایح سال‌های قبل بیشتر است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که در بودجه ۱۴۰۳ اصلاحات بیشتری نسبت به لوایح بودجه سال‌های قبل ایجاد شده و مجلس نیز در بررسی جزئیات لایحه، مواردی را اصلاح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حمید رضا حاجی بابایی روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: مطالبی که مخالفانی کلیات لایحه بودجه مطرح کردند همگی در بررسی جزئیات، قابل بحث و بررسی است.

وی با بیان اینکه مخالفان کلیات بودجه نسبت به تأمین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده انتقاد دارند، تصریح کرد: ما چند منبع درآمدی همچون مالیات، نفت، فروش اوراق و اموال را داریم که در بحث درآمدهای نفتی ما شاهد کسری بودجه هستیم و درآمدهای مربوط به فروش اموال از ۱۰۸ همت پیش بینی شده تنها ۴۴۷ میلیارد تومان کمتر از یک همت تأمین شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس افزود: آمار مربوط به درآمدهای حاصل از فروش نفت و اموال نشان می دهد که این درآمدها قابل تحقق و قابل اتکا نیست و در بحث فروش اوراق اینکه ما به بانک ها بگوییم ۷۰ همت اوراق برای تحقق منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان به فروش برسانند و بانک مرکزی برای این منظور پول چاپ کند خود این چاپ پول باعث ایجاد تورم می شود.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: کسانی که نگران ایجاد تورم در جامعه با افزایش مالیات بر ارزش افزوده هستند این نکته را مد نظر داشته باشند که با چاپ پول هم برای فروش اوراق، باز هم این تورم در جامعه ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: در بحث منابع درآمدی مربوط به تبصره ۱۴ بودجه باید بگویم که تبصره ۱۴ که روزی برای دستگیری دولت ایجاد شد امروز به جای دستگیری، گریبان دولت را گرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس افزود: تبصره ۱۴ یک سری منابع از محل فروش و صادرات فرآورده های نفتی و یک سری مصارف برای پرداخت یارانه به موارد مختلف دارد.

حاجی بابایی اضافه کرد: بخشی از منابع درآمدی تبصره ۱۴ بنا بود از محل فروش بنزین تأمین شود که امروز به دلیل فروش ۱۲۰ میلیون لیتری بنزین ما به جای فروش ناچار به واردات بنزین هستیم و بنزین را لیتری ۳۰ و ۴۰ هزارتومان خریداری کرده و با قیمت لیتری ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومان به مردم می فروشیم.

وی یادآورشد: من منکر ایراد در لایحه بودجه نیستم اما واقعیت این است که در بودجه ۱۴۰۳ اصلاحات بیشتری نسبت به لوایح بودجه سال های قبل ایجاد شده است و ما نیز در بررسی جزئیات لایحه، اصلاحات بیشتری را در آن ایجاد خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha