حال و هوای منزل شهید خسروی یک روز پس از شهادت + فیلم

بیرجند - ایرنا - شهید حمیدرضا خسروی از کارکنان ارتش به همراه ۲ همرزمش در تمرین صحرایی یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرق نیروی زمینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و امروز خانواده داغدارش بی تاب نبود او پذیرای تسلی دهندگان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در تمرین صحرایی یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش و در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل نکرده، در اثر انفجار این مهمات سه نفر از کارکنان ارتش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که حمیدرضا خسروی از بیرجند نیز در میان این شهداست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی ساعتی قبل به همراهی جمعی از مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی در منزل شهید خسروی حاضر شد تا تسلی دل بازماندگان باشد.

منزل این شهید سرافراز ارتش از صبح پذیرای دوستان، آشنایان، همسایه‌ها، همرزمان شهید و اقشار مختلف است. پرچم سیاه به روی دیوار خانه نصب شده که خبر از شهادت صاحبخانه را می‌دهد.

حال و هوای منزل شهید خسروی یک روز پس از شهادت + فیلم

نوای قرآن از ورودی منزل به گوش می‌رسد، جمعیتی در حال خروج هستند و عده‌ای هم برای تسلیت وارد خانه می‌شوند.

همسر و مادر شهید به همراه جمعی از بانوان در یکی از اتاق‌ها نشسته‌اند و پدر، فرزند و برادران شهید در اتاقی دیگر پذیرای میهمانان هستند.

هنوز چند ساعتی از شهادت نگذشته و خانواده در شوک هستند اما چند دقیقه پای صحبت همسر شهید نشستم تا از حال و هوایش بنویسم.

جشن تکلیف دوقلوها بدون حضور پدر

همسر شهید حمیدرضا خسروی به سه فرزندش اشاره می‌کند که داغدار پدر ۳۷ ساله شان هستند و می‌گوید: پسر بزرگم ۱۲ سال دارد و ۲ دختر دوقلو هم دارم که امسال به سن تکلیف می‌رسند.

حال و هوای منزل شهید خسروی یک روز پس از شهادت + فیلم

وی ادامه می‌دهد: آخرین بار که پدرشان به منطقه رفت، قول داد ۱۲ دی برای جشن تکلیفشان برگردد، همیشه دوست داشت دوقلوها را در چادر سفید نماز ببیند اما رفت و برنگشت.

این همسر شهید با بیان اینکه ۱۵ سال از ازدواجشان می‌گذرد می‌گوید: ابتدای خدمت چند سالی در خاش زندگی کردیم و همسرم از چهار سال و نیم قبل به منطقه مرزی نهبندان اعزام شد و مشغول خدمت بود تا اینکه به شهادت رسید.

وی اضافه می‌کند: هر زمان که حمیدرضا به منطقه می‌رفت، تمام مدت بچه‌ها چشم به راه بودند هر خودرویی که از کوچه رد می‌شد پشت پنجره می‌رفتند تا اگر بابا باشد در را برایش باز کنند.

وی می‌گوید: فرزندانم امروز صبح از خانه عمویشان آمدند و با پرچم سیاه مواجه شدند؛ خبر شهادت پدر را باور نداشتند و مدام می‌پرسند مگر دیروز نگفتی بابا مجروح شده پس این پرچم سیاه برای چیست؟

مادر شهید هم که هنوز در شوک خبر شهادت فرزندش است اظهار می‌دارد: حتی گریه هم نمی‌توانم کنم، هنوز این خبر را باور ندارم.

وی به خصوصیات رفتاری فرزندش اشاره و اضافه می‌کند: کاش حداقل یک بار او را دعوا کرده بودم، آنقدر خوب بود که حتی یک آه هم پشت سرش نکشیدم.

این مادر شهید می‌گوید: حمیدرضا از بین همه فرزندانم خوش تیپ‌تر بود، هیچ وقت دروغ نگفت و هیچ لقمه حرامی نخورد، بچه‌هایم را با خون دل بزرگ کردم تا اینکه سر کار رفتند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان دارای مرز مشترک است.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مرزبانی، وظیفه حفاظت از امنیت و مرز را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha