تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

تهران- ایرنا- سومین هفته آذر، ماه پُرتلاش برای آموزش عالی رسید و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر «محمد مفتح» و روز وحدت حوزه و دانشگاه بار دیگر با گرامیداشت یاد این شخصیت مهم حوزه و دانشگاه همراه شد؛ البته سازمان سنجش آموزش کشور و ماجرای استعفای رییس این سازمان نیز چون همیشه در صدر اخبار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، ۲۷ آذر سال ۱۳۵۸ یادآور شهادت مظلومانه آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش‌هایش برای وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همین مناسبت روز دوشنبه (۲۷ آذر) به قم رفت و در همایش ملی بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم شرکت کرد.

محمدعلی زلفی‌گل در این مراسم اظهار داشت: اگر قانونی برای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود، زمینه ساز این وحدت خواهد شد. وضع این قوانین باعث گره خوردن منافع دو قشر حوزه و دانشگاه با هم می‌شود و از این رو باید برون‌ دادهای علمی، پژوهشی و آموزشی مشترک بین حوزویان و دانشگاهیان را بر اساس سیستم ترغیبی و تشویقی، ارتقا دهیم.

وی به فعالیت‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم اشاره کرد و گفت: رویه کاری در این پژوهشگاه باید به گونه‌ای باشد که برنامه منسجم، قابل اجرا و ارزیابی در زمینه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را شکل دهد. مفهوم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که اهالی دانشگاه از تجربه‌های موفق اهالی حوزه برای پیشبرد امور خود استفاده کنند و در مقابل نیز حوزویان از تجربه‌های موفق دانشگاهیان استفاده کنند. اگر می‌خواهیم وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود باید در مسیر قانون و مقررات حرکت کنیم تا اجرای آن منجر به ایجاد وحدت شود. برنامه‌های روز وحدت حوزه و دانشگاه در بسیاری دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شد و درباره وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در قالب نظریه‌ای در باب علم و دین است. برای دستیابی به وحدت حوزه و دانشگاه باید تکلیف‌ خود را درباره نظریه علم و دین مشخص کنیم.

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ادامه داد: دانشگاه نهاد علم است و حوزه نهاد دین‌شناسی است هر چند دین بیگانه از علم نیست چون به علوم دینی در حوزه‌های علمیه پرداخته می‌شود، دانشگاه هم ناآشنا با دین نیست آنچنان که رشته‌های دینی در دانشگاه دیده می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی می‌خواهیم دو نهاد دانشگاه و حوزه وحدت داشته باشند باید نسبت علم و دین را مشخص کنیم. در فلسفه دین غرب و جهان اسلام چهار نظریه مهم به نام‌های تلائم، تعارض، تباین و تحامل وجود دارد. با وجود این نظریه‌ها، نظریه مدنظر حکومت اسلامی، نظریه تعامل در علم و دین است چراکه در حکومت اسلامی حوزه و دانشگاه می‌خواهند به یکدیگر کمک کنند تا مسئله‌ای حل شود.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در پاسخ به این پرسش که رویکرد تعامل حوزه و دانشگاه در چه رشته‌هایی معنا پیدا می کند؟، گفت: در همه رشته‌ها این رویکرد معنا دارد، در نظریه‌های علوم انسانی نظیر هویت، شخصیت، فرهنگی، اجتماعی و تقریبا اکثر نظریه‌ها این رویکرد معنا پیدا می‌کند.

خسروپناه ادامه داد: همه نظریه‌های علوم اجتماعی مبتنی بر نظریه انسان است، هر تلقی از انسان داشته باشیم در نظریه‌های علوم انسانی اثرگذار است. به همین خاطر متفکران مختلف نظریه‌های متفاوت در علوم انسانی دارند اما علوم طبیعی با علوم انسانی متفاوت است، یک تلقی در علوم طبیعی جهان‌های سه گانه‌ای را متصور است که جهان اول را جهان واقعی، جهان دوم را جهان نظریه‌ها و جهان سوم را جهان علم می‌داند، در جهان سوم عالمان به توافقی در نظریه‌ها دست یافته‌اند، اما در علوم انسانی، جهان سوم جهان جزیزه نظریه‌هاست، یعنی هیچ نظریه‌ای در علوم انسانی وجود ندارد که در آن اتفاق نظر باشد، مکتب‌های مختلف وجود دارد که نظریه‌های مختلف دارند.

وی ادامه داد: در علوم انسانی بعد از جهان واقعیت‌ها، جهان نظریه‌ها، جهان جزیره نظریه‌هاست و به نظر نمی‌رسد هیچگاه در علوم انسانی جهان علم محقق شود اما در علوم طبیعی جهان علم وجود دارد. البته در علوم طبیعی هر چه به میکرو یا ماکرو نزدیک می‌شویم تفسیرها بیشتر می‌شود و تفسیرها حاکم بر واقعیت‌هاست.

وی تصریح کرد: در علوم انسانی تفسیرها در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود و در نهایت هرمنوتیک در علوم انسانی مطرح می‌شود. در علوم اجتماعی همه چیز به نظریه انسان برمی‌گردد در اسلام شیعی نیز نظریه انسان وجود دارد بنابراین می‌توان بین علوم انسانی و دین اسلام تعامل برقرار کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در پاسخ به این سوال که لحاظ حکمرانی، وحدت حوزه و دانشگاه باید چگونه باشد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از طریق تعامل حوزویان و دانشگاهیان نخبه در حل مسائل شکل می‌گیرد، نباید انتظار داشته باشیم که نهادهای دانشگاه و حوزه تعامل داشته باشند زیرا این رویکرد به سرعت نتیجه نمی‌رسد، البته می‌توانند در سیاست‌گذاری یا تنظیم‌گری تسهیل‌گر باشند، اما تصدی‌گری ارتباط حوزه و دانشگاه با صاحب نظران امکان‌پذیر می‌شود و این دو باید به تعامل و گفت‌وگو بپردازند. این رویکرد دقیقا همانی رویکردی است که آیت الله مصباح دنبال می‌کردند، گروه‌هایی را برای انجام مباحثات علمی و حوزوی شکل دادند که بسیار اثرگذار بود، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را تاسیس کردند که استادان از همه تفکرات به آنجا می‌آمدند و درس می‌دانند. آیت الله مهدوی کنی نیز در دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه اقداماتی انجام دادند اما این رویکرد باید به صورت راهبردی دنبال شود تا گفت‌وگوی دانشگاهیان و حوزویان در حل مسائل ایجاد شود.

خسروپناه با تاکید بر نگاه علمی در مدیریت کشور یادآور شد: اداره کشور باید با دانش باشد، باید برای هر تصمیم پیوست علمی در نظر گرفته شود، نظریه علم و فناوری چیست؟، نمی شود بدون نقشه علمی برنامه ریزی کرد. هر سیاستی باید پشتوانه علمی داشته باشد.

رییس سازمان سنجش هم روز دوشنبه در اعتراض به بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار در نامه‌ای به وزیر علوم از مقام خود استعفا داد؛ خبری که به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد و موجی از نقدها و گزارش‌ها را در مورد در بر دارد.

گزارشی در این مورد اینجا بخوانید.

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

دیدار روسای نهادهای پژوهشی با رییس قوه قضاییه

همچنین وزیر علوم و روسای نهادهای علمی و پژوهشی کشور دراین هفته در نشستی با رییس قوه قضاییه شرکت کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در این نشست گفت: پژوهشگران و محققان راهکارهای ناظر بر شناسایی و اصلاح بسترها و فرآیندهای فسادزا و همچنین قوانین و مقرراتی که زمینه فساد و تخلف می‌شوند را ارائه کنند و اطمینان داشته باشند که ما با آغوش باز پذیرای نظرها خواهیم بود.

رییس قوه قضاییه ضمن تبیین و تشریح اهمیت مقوله تحقیق و پژوهش در پیشبرد و ارتقای امور، اظهار داشت: باید بسترهای مناسب برای تحقیق و پژوهش، هر چه بیشتر در کشور و زمینه‌های تضارب آرا و افکار ایجاد شود تا از این طریق، استعدادها به شکوفایی و فعلیت برسند.

محسنی اژه ای با تشریح یکی دیگر از زمینه‌های پژوهشی در امر مقابله با فساد، بیان داشت: نحوه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در امرِ خطیر مبارزه با فساد و مقوله‌ای که از آن بعضاً با عنوان «سوت‌زنی» یاد می‌شود، حوزه دیگری است که پژوهشگران ذی‌صلاح می‌توانند به آن ورود کنند؛ قطعاً باید از فردی که فسادی را کشف و به مرجع ذی‌ربط اعلام می‌کند حمایت شود؛ اما فرد چه نوع خبری را باید به عنوان کشف و وقوع فساد اعلام کند؟ چگونه باید از این خبر و اطلاع‌رسانی او بهره گرفته شود؟ آیا این فرد اجازه دارد که خبر خود ناظر بر کشف فساد را به رسانه‌ها درز دهد یا اینکه باید به مرجع مربوطه مراجعه کند؟، اگر این فرد، خبر صحیحی را به مرجع مربوطه داد، قطعاً باید از او حمایت مالی و معنوی شود، اما اگر بعنوان مبارزه با فساد، خبر کذب و ناروایی را منتشر کرد و موضوعِ خلاف‌واقعی را به کسی یا نهادی نسبت داد آیا باید از او به عنوان مشارکت‌کننده در امر مبارزه با فساد، حمایت کرد؟

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران و مؤسسه حکمت‌پژوهی علوم افتتاح شد

«ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران» و «مؤسسه حکمت‌پژوهی علوم» با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و جمعی از اساتید پیشکسوت از جمله غلامعلی حداد عادل، مهدی گلشنی و حمیدرضا پارسانیا فعالیت خود را به صورت رسمی از روز سه شنبه این هفته آغاز کردند.

مقیمی در مراسم بهره‌برداری از ستاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران (سمات) اظهار داشت: ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران (سمات) در راستای شعار کلیدی دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی تعریف شده است.

وی افزود: مجموعه‌ای که ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران در آن مستقر شده است، قبل‌تر به عنوان «کافه» استفاده می‌شده و از نظر فرهنگی نیز یک سری مشکلاتی داشته است. فضای فیزیکی این مجموعه را بازسازی کرده و ساختار منعطفی برای ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه متشکل از هفت میز «خانه گفت‌وگو»، «اردوهای جهادی»، «مسئولیت‌پذیری اجتماعی اساتید»، «محیط زیست و امور زیست محیطی»، «نیکوکاری و سمن‌ها»، «نوآوری اجتماعی» و «فرهنگ ایثار و شهادت» تعریف کردیم.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه مسئولیت میز فرهنگ ایثار و شهادت به همسر شهید فرهاد صابر از شهدای دانشجوی دانشگاه تهران واگذار شده است، درباره میز اردوهای جهادی نیز گفت: با توجه به فعالیت‌های جهادی که دانشجویان در بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها انجام می‌دهند، هر ساله اردوهای جهادی در بخش‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. با شکل‌گیری میز اردوهای جهادی امیدواریم فعالیت‌هایمان در این حوزه گسترده‌تر و متشکل‌تر شود.

مقیمی درباره میز خانه گفت‌وگو در ستاد مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران (سمات) هم یادآور شد: با گسترش برگزاری نشست‌های خانه گفت‌وگو که از پاییز سال ۱۴۰۱ شروع شده و تاکنون در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی در دانشگاه با حضور اساتید، خبرگان و پیشکسوتان و مسئولان حوزه‌های مربوطه برگزار شده است، در صدد توسعه گفتمان علمی در سطح جامعه هستیم.

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

شروع همکاری‌ سازمان پژوهش‌های علمی و شرکت مخابرات ایران

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز این هفته خبر از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مخابرات در اجرای پروژه‌های کلان ملی و توسعه‌ فناوری‌های پیشرفته حوزه مخابرات و ارتباطات ایران داد. در نشست تخصصی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شرکت مخابرات ایران، اجرای پروژه‌های کلان ملی و توسعه‌ فناوری‌های پیشرفته در حوزه مخابرات و ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به سوابق و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه سازمان در زمینه مخابرات خصوصا ساخت اولین ماهواره کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به گستردگی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروزه بیش از پیش نیازمند فناوری و امنیت در این حوزه هستیم.

حسن زمانیان با یادآوری اجرای پروژه های حیاتی و کلان توسط این سازمان گفت: اینگونه نیست که طرح‌ها پس از اجرا رها شوند بلکه در سازمان پژوهش‌ها این طرح‌ها سیر تکاملی را طی خواهند کرد، همانند دستگاه دیالیز که تا نسل پنجم طراحی و بعد از آن تبدیل به دستگاه دیالیز همراه شد و همچنین گروه سازنده و اجراکننده طرح ماهواره مصباح ساخت ماهواره پیش بینی زلزله را با نام ماهواره زلزله شناسی آیات در دستور کار خود قرار داده اند و این از توان اجرایی بالای دانشمندان کشور و نتیجه تکیه بر توان داخلی است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ضمن اظهار خرسندی از ایجاد چنین مرکزی در عصر انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیش از ۴۰ سال است که به جامعه پژوهشی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور خدمت کرده و در هر زمینه ای که وارد شده است موفق بوده است.

مجید سلطانی افزود، برای موفقیت در هر کاری باید به توسعه و تحقیق اهمیت داد و راز موفقیت شرکت‌ها و کمپانی های بزرگ دنیا روی آوردن به تحقیق و توسعه و صرف سرمایه گذاری‌های زیادی دراین خصوص بوده است. در راستای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی کشور و تشویق محققان داخلی از جشنواره های خوارزمی حمایت می کنیم.

یک میلیون و ۵۷ هزار نفردر نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز روز چهارشنبه (۲۹ آذر) اعلام کرد: ۱۷ هزار نفر در مهلت مجدد تمدید شده برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر نام نویسی کردند و به این ترتیب بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار داوطلب شرکت در نوبت اول آزمون سراسری شدند.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: به این ترتیب بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار داوطلب شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ نام‌نویسی کردند که با احتساب افرادی که متقاضی شرکت گروه‌های آزمایشی هنر و زبان نیز بوده اند، این تعداد به بیش از یک میلیون و ۱۴۸ هزار داوطلب افزایش یافت.

وی یادآور شد: تعداد داوطلبان شرکت در زمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نیز به حدود ۶۰۹ هزار نفر رسیده است.

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

رایزنی مقامات آموزش عالی ایران و سوریه برای تقویت همکاری‌های علمی‌ و فناوری

معاون وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری سوریه هم در راستای تقویت همکاری‌های علمی پژوهشی با ایران با معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

فادیه یوسف دیب معاون وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری سوریه در راستای تقویت همکاری های علمی پژوهشی با ایران با سجاد محمد علی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل دیدار کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در این دیدار ضمن تشریح توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری، همکاری با کشورهای حوزه مقاومت و به ویژه جمهوری عربی سوریه را از خط مشی‌های مهم در دولت سیزدهم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست.

حدادی‌اصل توسعه و تعمیق همکاری های علمی بین المللی میان طرفین را ضروری دانست و همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فناوری و دانشجویی را از جمله مهم ترین محورهای همکاری بیان کرد.

یوسف دیب معاون وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه نیز ضمن اذعان بر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت‌های علمی، انتقال تجربیات علمی ایران به سوریه را مهم دانست و آمادگی کامل وزارت آموزش عالی سوریه را برای دریافت این تجربیات اعلام کرد.

با توجه به علاقه‌مندی طرف سوری برای تقویت همکاری ها در حوزه فناوری، معاون وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه با معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم هم دیدار کرد. در این دیدار معاون فناوری وزارت علوم گزارشی از وضعیت پارک های علم و فناوری و مراحل تاسیس آن ارائه کرد.

معاون وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری سوریه نیز ضمن قدردانی از توضیحات معاون وزیر علوم ایران خواست گزارشی از فرآیند تاسیس پارک های علم و فناوری در اختیار وی قرار گیرد و امکان آموزش این فرآیند و تشریح سیاستگذاری ها برای توسعه پارک های علم و فناوری، نشست آموزشی برای مدیران علم و فناوری سوریه در ایران یا سوریه فراهم شود.

در پایان، نخستین کمیته مشترک همکاری‌های علمی با حضور هیات سوریه ای در وزارت علوم تشکیل شد و نمایندگان معاونت های مختلف وزارت علوم و وزارت بهداشت، دیدگاه‌های خود را برای توسعه روابط مطرح کردند.

بارگذاری ۲۰۰ هزار پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) هم در هفته ای که گذشت اعلام کرد: ۵۱۲ مؤسسه، بیش از ۱۰۴ هزار پارسا و ۴۵۸ مؤسسه، نزدیک به ۱۰۰ هزار پیشنهاده را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سامانه ملی ثبت، بارگذاری کرده‌اند. بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیات وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

این گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یادشده در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نشان می‌دهد. ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود. در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده‌ها و تمام‌متن آن‌ها را درون‌دهی و شناسه ره‌گیری دریافت می‌کنند. پارسا نیز پس از درون‌دهی داده‌ها و بارگذاری فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده بررسی مؤسسه می شود و با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت پارسا به پایان می‌رسد.

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

بازدید سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان از پژوهشگاه ژنتیک

نظام‌الدین زاهدی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران این هفته از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری بازدید و در نشستی با رییس و مدیران این پژوهشگاه به تبادل نظر در مورد همکاری های علمی پرداخت.

وی در این بازدید گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، پژوهشگاه بانفوذ علمی در سطح منطقه و بین‌الملل است و فعالیت‌های علمی پژوهشگاه امیدوارکننده است.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری هم اظهار داشت: پژوهشگاه در ارتباط با نهاد رسمی مرکز بین‌المللی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری/ ICGEB سازمان ملل متحد است. پیش از این با سه دانشگاه ملی، بوعلی (طبی) و دانشگاه فلاحت (کشاورزی) جمهوری تاجیکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و همکاری‌های علمی وجود دارد.

تمرکز بر وحدت حوزه و دانشگاه و ماجرایی دیگر در سازمان سنجش

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش عالی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در اولین روز هفته گذشته از تسویه کامل پاداش پایان خدمت بیش از ۲۲۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش عالی در هفته جاری خبر داد.

علی خطیبی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، به منظور تأمین نقدینگی پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش عالی، در اقدامی کم سابقه از ظرفیت اخذ اوراق از سازمان برنامه و بودجه کشور استفاده شد و با فروش این اوراق موفق شدیم کل اعتبارات لازم، برای تسویه کامل تمام بازنشستگانی که مدارک آنها در سامانه پاداش پایان خدمت تکمیل شده است، را تأمین کنیم. در این راستا اعتباری قریب به ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تسویه کامل پاداش پایان خدمت بیش از ۲۲۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش عالی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین و در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تأخیر به وجود آمده در پرداخت پاداش پایان خدمت، ‌ از مسئولین دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، تقاضا دارم نسبت به تسریع در کارسازی و واریز مبالغ تخصیص یافته به بازنشستگان عزیز، اقدامات لازم را معمول دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha