۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85327985
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

احداث کارخانه قند با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در نهاوند

همدان - ایرنا- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث واحد فرآوری چغندرقند در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: این واحد با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد و ظرفیت فرآوری سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن محصول در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، حسن محمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرآوری چغندرقند در استان همدان افزود: چغندرقند طبق برنامه کشت و برداشت می‌شود به طوری که سالیان متمادی این محصول قراردادی تولید شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای فرآوری چغندرقند در کشور میزان مشخصی ظرفیت جذب و تولید دارد افزود: از همین رو تولید این محصول قراردادی و بر اساس نیاز واحدهای فرآوری انجام می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در شهرستان بهار روستای حسین آباد کارخانه قند، واحد فرآوری چغندرقند فعال و محصول استان را فرآوری می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ گذاری واحد فرآوری چغندرقند نهاوند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با جذب سرمایه گذاران جدید و اختصاص تسهیلات تامین می‌شود.

محمدی تاکید کرد: این واحد با ۶ هکتار تغییر کاربری و نیاز تسهیلاتی ۷۰۰ میلیارد تومان جزو طرح‌های بزرگ استان به شمار می‌رود که علاوه بر تولیدات داخل استان از استان‌های هم جوار جذب محصول خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص محصول چغندرقند در استان مشکلی وجود ندارد اضافه کرد: بهره‌برداری واحد فرآوری جدید چغندرقند علاوه بر اشتغالزایی، ارزآوری به استان دارد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha