۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85328239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنی به بزرگی ۸۳ هزار فرشته فارسی

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85328239
جشنی به بزرگی ۸۳ هزار فرشته فارسی

شیراز - ایرنا - فرشته‌های فارسی از امروز از مدرسه‌های این استان بلند می‌شوند تا در ارتباطی مسئولانه‌تر با خلق و خدا نقش آفرین فردای سرنوشت خویش و جامعه‌شان باشد؛ پس از جشن بندگی، ۸۳ هزار دانش‌آموز فارس، «مخاطبِ خدا» می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از جشن‌های با شکوه و عمیق و پر دامنه مدارس در هر سال تحصیلی ویژه دختران کلاس سومی و پسران هشتمی است، جشنی که نوید فصلی نو از زندگی آنان را نوید می‌دهد.

این جشن نقطه عطفی می‌شود تا زندگی بچه‌ها پس از آن پس از آن متفاوت شود؛ هدیه این جشن بزرگ اما کمی متفاوت است؛ به اهدای تکلیف و مسئولیت فردی و اجتماعی به دانش‌آموزان نونهال و نوجوان برای ۹ و ۱۵ ساله‌های ایران اسلامی طلیعه‌ای از باور و امید همراه با نگرانی از ادای دین درست خواهد بود.

سخن از جشن بندگی است؛ جشنی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عیدی واقعی برای آنها است و در قالب‌آن رتبه‌ای بسیار ارزشمند در انسانیت می‌یابند؛ «مخاطبِ خدا شدن».

چنانکه رهبر فرزانه انقلاب در جشن بندگی سال گذشته به جمعی از دانش‌آموزان کلاس سومی میهمان حسینیه امام خمینی (ره) گفتند: جشن تکلیف یعنی شما دیگر کودک نیستید بلکه نوجوان و مسئولیت‌پذیرید و می‌توانید در خانواده، مدرسه و محیط بازی با دوستان خود اثرگذار باشید و دیگران را نیز به راه راست هدایت و راهنمایی کنید که این مسئولیتی بر عهده همه ما است.

جشن بندگی ۸۳ هزار نو ملکف فارس

امسال نیز قرار است دانش‌آموزان کلاس سوم دخترانه و هشتم پسرانه در سراسر فارس، آغاز بندگی مسئولانه خود را جشن بگیرند و به این منظور امروز مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش جلسه‌ای برای برپایی هماهنگ و باشکوه این آیین ترتیب دادند.

آنطور که مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال جشن تکلیف، عبادت و بندگی ۴۳ هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی و ۴۰ هزار دانش آموز پسر پایه هشتم متوسطه استان فارس برگزار به صورت هماهنگ برپا می‌شود.

بر این اساس بزرگترین جشن‌های بندگی در شیراز برپا است، ۱۶ هزار دانش آموز دختر پایه سوم و ۱۱ هزار دانش آموز پسر پایه هشتم در آغاز تکلیف خود را جشن می‌گیرند.

محمدخلیل عسکری اظهار کرد: آیین جشن تکلیف رویدادی در زندگی دینی فرد است؛ بنابراین ضروری است به گونه‌ای برگزار شود که سالروز مکلف شدن و مشرف شدن دانش آموز به بارگاه حق تعالی همواره در ذهن او ماندگار شود.

جشنی به بزرگی ۸۳ هزار فرشته فارسی

نقش دهی به دانش‌آموزان در ادامه راه

به اعتقاد مدیر کل آموزش و پرورش فارس جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است.

او با بیان اینکه در قالب راهبرد مدرسه محوری، باید نقش دادن به این دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و متمرکز برای دانش‌آموزان مکلف الزامی است و بهره‌مندی از تشکل‌های دانش‌آموزی در این برنامه، به کیفیت آن کمک می‌کند.

ولادت بانوی ۲ عالم؛ میعادگاه جشن بندگی فرشته‌های فارسی

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار استجشن تکلیف دختران ۹ ساله فارس در دی ماه پیش رو، به صورت هماهنگ و همزمان با سالروز ولادت دخت مکرم رسول‌الله، فاطمه زهرا (س) به میزبانی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برگزار شود.

جشن عبادت و بندگی پسران ۱۵ ساله فارس نیز هماهنگ و همزمان در اردیبهشت ماه آینده برگزار می‌شود.

آغاز بندگی بچه‌های مکلف فارس نقطه شروعی برای زندگی مسئولانه آنها در قبال روح خویش و جان جامعه است؛ آنها پس از این جشن پرشور بیشتر خود را مسئول و مقید می‌دانند تا زندگی فردی و اجتماعی خود را مراقبت کنند؛ آنها می‌دانند که دیگر در محضر خدایی حکیم و مهربان پاسخگو خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha