۵۹ محصول دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجاری‌سازی شد

کرمانشاه - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۷۹ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه ثبت شده و فعال است، گفت: ۵۹ محصول این شرکت‌ها طی چند سال اخیر تجاری‌سازی شده و کمتر دانشگاهی در کشور موفق به کسب این افتخار شده است.

به گزارش ایرنا؛ «قباد محمدی» روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کسب رتبه دوم کشور در تولید فناوری، افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و در استان کرمانشاه رتبه اول در مجموع شاخص تولید علم و فناوری را در بین دانشگاه های استان داریم.

وی سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولید علم در حوزه سلامت دانست و گفت: هفته پژوهش را در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به موفقیت های کسب شده در این حوزه باید به معنای واقعی کلمه جشن بگیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت و طبق شاخص های بین المللی پژوهش و فناوری جزو دانشگاه های تراز اول کشور هستیم و این مهم جز با همت والای شما محققان و پژوهشگران پر تلاش میسر نمی گردید.

محمدی اضافه کرد: ما با یک پله صعود در شاخص های کلی به عنوان دانشگاه ششم کشور و با یک پله صعود در شاخص های فناوری به عنوان دانشگاه دوم کشور معرفی شدیم و این موفقیت بی نظیر برای استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه بندی استانی رتبه چهارم کشور را در پژوهش و فناوری حوزه سلامت دارد که یک حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است و استانهای اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و کرمان که در بسیاری از شاخص های توسعه ای جلوتر از ما هستند، در شاخص پژوهش و فناوری بعد از استان کرمانشاه قرار می گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این در حالی است که دانشگاه ما از نظر تعداد پژوهشگر و اعضای هیات علمی با دیگر دانشگاه های کشور قابل مقایسه نیست و دانشگاه های اصفهان و خراسان رضوی حداقل ۲ برابر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو هیات علمی و پژوهشگر دارند.

محمدی افزود: این مساله بیانگر این است که پژوهشگران و فناوران ما نام آور هستند و در این حوزه تلاش بیشتری کرده اند و هر فناور و پژوهشگر ما ۲ برابر میانگین دانشگاه های علوم پزشکی برون‌داد پژوهشی و فناوری دارد و این بسیار ارزشمند است.

وی گفت: همچنین حدود ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو یک درصد پژوهشگران برتر دنیا هستند که بسیار قابل تقدیر است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو در ۱۰۱ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۵۴۰ نفر عضو هیات علمی نیز در این دانشگاه فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha