ایجاد ۲۰ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی ۲ سال اخیر

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ رشته تخصصی، فوق تخصصی و عمومی در این دانشگاه تدریس می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم حدود ۲۰ رشته جدید به رشته‌های تحصیلی دانشگاه و مورد نیاز استان اضافه شد.

به گزارش ایرنا؛ قباد محمدی چهارشنبه در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه، با اعلام اینکه تقریبا تمام رشته های تخصصی را در این دانشگاه تربیت می کنیم، افزود: در رتبه بندی وزارت بهداشت جزو دانشگاه های سرآمد کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در پذیرش دانشجویان خارجی نیز جایگاه خوبی در کشور داریم، گفت: اکنون ۶۷۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل علم می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با یادآوری اینکه در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، دانشگاه علوم پزشکی استان بعد از تهران قرار دارد، تصریح کرد: از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان و محصولات دارو و تجهیرات تولید شده استان دوم کشور هستیم و برخی از محصولات و تجهیزات پزشکی فقط در استان کرمانشاه تولید می شود.

محمدی اضافه کرد: در حوزه پژوهش و تولید علم پس از دانشگاه های تهران، تبریز، مشهد ، اصفهان و شیراز ، دانشگاه ششم کشور هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه بهداشت نیز در اکثر شاخص ها، دارای درصدهای خوبی در کشور هستیم و در اجرای طرح پزشک خانواده شهری به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های دولت، رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حوزه درمان نیز بیشتر اعمال جراحی و خدمات درمانی در استان انجام می شود و حتی استانهای همجوار را زیر پوشش قرار می دهیم.

محمدی با بیان اینکه در حوزه تشخیص سرطان نیز یکی از بهترین بیمارستان های کشور در استان کرمانشاه به زودی راه اندازی خواهد شد، گفت: برای ساخت و تجهیز این بیمارستان هزار میلیارد تومان هزینه شده و غرب کشور را پوشش خواهد داد.

وی همچنین افزود: در حوزه پیوند استخوان نیز یکی از موفق ترین مراکز پیوند مغز استخوان را در کشور داریم.

او گفت: باوجود تلاش های صورت گرفته ؛ امکاناتی که در حوزه سلامت استان وجود دارد شایسته مردم کرمانشاه نیست از دیگر سو هنوز با کمبودهایی در حوزه بهداشت و درمان از نظر امکانات، تجهیزات و کمبود متخصص برخی رشته ها مواجهیم و تلاش می کنیم این امکانات را توسعه دهیم و خدمات بهتری را در این حوزه به مردم استان ارائه نمایم.

ایجاد ۲۰ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی ۲ سال اخیر

اقدامات دولت سیزهم در حوزه بهداشت و درمان قابل توجه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار با بیان اینکه اقدامات دولت سیزهم در حوزه بهداشت و درمان قابل توجه است، و همه مسئولان پای کار هستند، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با تلاش بیش از پیش مسئولان و پیگیری های لازم، با همراهی و همکاری وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس، جایگاه استان کرمانشاه را در حوزه سلامت ارتقا دهیم.

حجت الاسلام «حبیب الله غفوری» افزود: دکتر محمدی رییس دانشگاه خبرهای بسیار خوبی از حوزه سلامت استان داشتند که بیانگر این است که افق روشنی در حوزه سلامت ، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی اظهار کرد: سلامت، عرصه مهم و برای جامعه حیاتی است و به ویژه برای جامعه اسلامی ما که به ارزشهایی معتقدیم که بر اساس این ارزش ها تکالیف سنگینی بر دوش ماست ، توجه به این امر ضرورت بیشتری دارد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه نگاه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بهداشت و درمان و سلامت یک نگاه اقتصادی و مادی و تجاری نیست و در جامعه ما این نگاه یک نگاه انسانی است و انجام یک تکلیف و وظیفه است که این مسئله در غرب کاملا فراموش شده است.

غفوری افزود: خدا را شاکریم که چنین شرایط مطلوبی را در حوزه سلامت استان مشاهده می کنیم ، البته باید این امکانات و تجهیزات در بخش های مختلف این حوزه در استان توسعه یابد و مردم استان باید از امکانات و تجهیرات بیشتری در حوزه سلامت ، بهداشت و درمان بهره مند گردند.

وی اضافه کرد: بی شک با تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در استان این مهم امکان پذیر است و ما نیز در این زمینه پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و بی شک توجه به مسائل دینی ، مذهبی و امور فرهنگی و تربیت دانشجویان متعهد و با اخلاق در پیشرفت استان و کشور اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام غفوری افزود: اقدامات و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در همایش عظیم اربعین قابل تقدیر است و خدمات بهداشتی درمانی بسیار خوبی به زائران در مرز خسروی ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha