استاندار: بازنگری در مقررات اشتغال منطقه پارسیان مورد تاکید است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: در حوزه اشتغال در پارسیان باید برخی قانون‌های موجود اصلاح شود که نظر خود را به مسئولان کشوری داده‌ایم که ماحصل آن به نفع مردم پارسیان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان،‌ مهدی دوستی روز پنج‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام اسماعیل‌نیا امام جمعه پارسیان و جمعی از اقشار مردم و معتمدان این شهرستان با تاکید بر جایگاه ویژه پارسیان در توسعه هرمزگان اظهار کرد: دیدار با مردم و شنیدن صحبت‌های مرتبط با مشکلات و درخواست‌های عمومی مبحث مهمی است که از ابتدا تلاش داشتیم به صورت مستمر انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم در این حوزه برنامه سفرهای درون استانی و برنامه بی واسطه با مردم است که تاکنون با حضور در چهار شهرستان، پای صحبت‌های مردم نشسته‌ایم و به زودی نیز با حضور در پارسیان برنامه بی واسطه با مردم را در این شهرستان اجرا خواهیم کرد.

رویکرد دولت پیوند مردم با توسعه است

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بر خلاف شهرستان‌های مختلف که دغدغه توسعه داریم ولی در پارسیان نگرانی ما شکاف میان توسعه با مردم است و رویکرد دولت پیوند مردم با توسعه است.

دوستی با اشاره به سفر آتی رییس جمهور به هرمزگان گفت: در سفر رئیس جمهور به هرمزگان چند طرح بزرگ از جمله چند پروژه زیرساختی، واحد پتروشیمی و نیروگاه در شهرستان پارسیان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، در حوزه زیر ساختی نیز افزون‌بر هزار میلیارد تومان هزینه شده و ساخت یک نیروگاه بزرگ نیز در این شهرستان از برنامه های اصلی دولت است.

واقعی سازی هزینه انتقال آب و انرژی کلید مهم توسعه جنوب کشور است

وی خاطرنشان کرد: واقعی سازی هزینه انتقال آب و انرژی کلید مهم توسعه جنوب کشور است، اگر این اتفاق رخ بدهد سرمایه گذارن برای سود بیشتر و کاهش هزینه‌ها به سواحل جنوبی کشور خواهند آمد.

رییس شورای اداری هرمزگان گفت: در حوزه راه‌های اصلی غرباین استان، قطعه ۱۰۵ کیلومتری بندرلنگه به پارسیان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اما با توجه به اینکه مطابق برآوردها این محور افزون‌بر یک هزا رو ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد با بودجه جاری نمی‌توان برای اصلاح آن اقدام موثری انجام داد از این رو تلاش می‌شود از محل مولد سازی این اعتبار تامین شود.

۴۴ پرونده مالیاتی به هرمزگان منتقل شد

وی ادامه داد: همچنین ۴۴ پرونده مالیاتی تاکنون به استان هرمزگان منتقل شده که در نتیجه آن بودجه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری بندرعباس افزایش قابل توجهی یافته اما در غرب استان این مسئله نیازمند پیگیری بیشتری است.

استاندار هرمزگان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان گفت: ۱۰ مصوبه تحولی برای شهرستان پارسیان در این سفر پیشنهاد خواهد شد که تصویب این‌ها می‌تواند روند توسعه پارسیان را تسریع بخشد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در سفر وزیر صمت به استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در حوزه استخدام‌ها هم همانگونه که در صنایع غرب بندرعباس جذب افراد از طریق آزمون انجام می‌شود در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و صنایع وابسته هم تلاش خواهد شد همین رویه برقرار شود.

رییس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان ابراز کرد: در حوزه حق آلایندگی هم به جد پیگیر هستم تا سهم استان افزایش یابد ولی در سال گذشته مبالغی جذب و به شهرداری های متبوع تخصیص یافت.

امام جمعه پارسیان هم در این نشست با قدردانی از تلاش‌های استاندار هرمزگان در جهت توسعه استان گفت: پارسیان در دوران گذر از وضعیت سنتی به صنعتی قرار دارد و می‌تواند در سالیان آینده به عنوان موتور محرک پیشران استان نقش آفرینی کند.

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت کار در این شهرستان، نیاز به ارتقای زیرساخت‌ها در پارسیان وجود دارد برای مسائلی همچون بهداشت و درمان، مسیرهای اصلی و مسکن بایستی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید در حوزه تخصیص بودجه و اعتبار نگاه ویژه شود تا بتوان شاهد توسعه متوازن در این منطقه مهم شد و زیرساخت‌های مورد نیز تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha