۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85329081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص بیش از سه هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری‌های استان ابلاغ و به صورت نقدی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا صفری روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی شهرداران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین از محل ماده ۵۸ و بند ب ماده ۳۹، اعتباراتی به شهرداری‌ها تخصیص یافته که سه شهرداری بیش از ۸۰ درصد اعتبارات آنها در سال جاری از محل کمک‌های دولت بوده است.

وی بر تمکین شهرداری‌ها به شیوه نامه جدید رفع اختلافات تاکید کرد و گفت: از این پس ملاک رفع اختلاف شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی همین شیوه نامه است و باید اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: مکاتبات لازم درخصوص پنجره واحد نیز با تمامی شهرداری‌های استان انجام شده و اتصال شهرداری‌ها به سامانه دسترسی اطلاعات آزاد اهمیت دارد که باید جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: هرگونه اقدام خلاقانه شهرداری‌ها در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار حمایت می‌شود و اقدام شهرداری گزیک با راه اندازی شن شویی قابل تقدیر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: یکی از مولفه‌های شهر هوشمند شهرداری‌ها هستند و بدون توجه به مسائل ارتباطی این امر محقق نخواهد شد.

مصطفی بهی افزود: توجه شهرداران به مقوله ارتباطات و زیرساخت‌های آن موجب دستیابی شهروندان به منافع مخابراتی می‌شود از همین رو دولت سیزدهم پروژه‌های مهم کیفی سازی ارتباطات در حوزه‌های شهری و روستایی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کیفی سازی ارتباطات ثابت بر بستر فیبر نوری مورد توجه دولت است گفت: ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گرفته که با استفاده از ظرفیت اپراتورهای موجود باید اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یادآور شد: اگر امروز با نگاه باز به مسئله فیبر نوری نگاه کنیم خدمات به مردم کیفی تر می‌شود و رضایتمندی را در پی دارد.

وی گفت: دولت در شهر بیرجند کنار رینگ مخابرات با همکاری اپراتور شاتل شبکه فیبر نوری را گسترش می‌دهد و مشابه این پروژه در استان گلستان در مدت ۶ ماه انجام شده و با توجه به اینکه ۶۰ کیلومتر در سطح شهر بیرجند هدفگذاری شده قطعا در استفاده شهروندان مفید واقع خواهد شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی نیز گفت: گسترش شبکه فیبر نوری برای تسهیل ارتباطات در آستانه برگزاری انتخابات اولویت شرکت مخابرات و وزارت کشور قرار گرفته که در تفاهم نامه‌ای مشترک، اتصال همه بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به شبکه فیبر نوری دنبال می‌شود.

اسماعیل میری افزود: از محل این تفاهم‌ نامه ۱۸ نقطه برای اجرای فیبر نوری در استان مشخص شده که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته و باید هرچه سریعتر حفاری آن توسط شهرداری‌ها انجام تا کار اجرای شبکه از سوی مخابرات انجام شود.

وی گفت: شرکت مخابرات در راستای مسئولیت اجتماعی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات اسفند امسال این طرح را آغاز کرده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری داشته باشند.

نبود کارگر در حفاری‌ها، استعلام از شرکت‌های خدمات رسان، لزوم مشخص شدن عمق استاندارد برای حفاری‌های توسعه شبکه فیبر نوری و تعیین تکلیف شهرداری‌ها در اجرای پروژه های مشترک با سپاه از مهم‌ترین موضوعاتی بود که توسط شهرداران در این جلسه مطرح شد.

همچنین شهردار گزیگ برای اجرای طرح خلاقانه شن شویی در راستای ایجاد درآمد پایدار مورد تقدیر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha